• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

tv

F

F.d. 3753

Guest
Sv: tv

Kan intyga att det Maria & Hasse säger är sant när det gäller betraktningsvinkeln, även på våran tv som är en Bohlin 15" platting.
Om man använder det arrangemang som ofta sitter i husbilarna så kommer tv'n att sitta högre än man har ögonen vilket innebär att man tittar på skärmen underifrån. I vårat fall blev skärmen väldigt mörk då så jag har fått göra en abrovinkel för att kunna tilta ner skärmen så mycket att man ser på skärmen uppifrån istället och då behöver man inte dra på så mycket ljus vilket också påverkar strömförbrukningen positivt. Från sidorna funkar våran ganska bra.
 
F

F.d. 24280

Guest
Sv: tv

Då måste dom vara LCD-skärmar,plasma tv har inte såna problem fast å andra sidan så tror jag inte att det är några som har 40 tumare i husbilen.Men det finns också nyare LCD-skärmar som inte uppvisar såna tendeser med betrakningsvinkeln.Oftast är dom lite dyrare:(
 
Toppen