• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tv problem

Mats/Inger Nilsson

HBK Medlem
Inlägg
416
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
19452
Medlemskap
2024
Hej vår tv bara hackar på dom svenska kanalerna har gjort kanalsökning på varje nytt ställe och har ett Boxerkort isatt funkar på Discovery mfl har en rundstrålande antenn
 

Ulf & Marie

FD HBK Medlem
Inlägg
1.043
Kommun
Härryda
HBK-Nr
24973
Medlemskap
2022
Kör era Boxer kanaler via Boxer-appen i telefonen och Chromecast.
Har vi tur får vi in SVT och TV4 via kanalsökning hälften av gångerna. Slutar oftast med att vi kör våra hemma-kanaler via app och Chromecast.
 

Sinkan Andersson

HBK Medlem
Inlägg
182
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
27321
Medlemskap
2024
Jag har haft stora problem med TV mottagningen i vår Dethleffs, provat, bytt och testat allt. Tillslut plockade jag loss antennen (Omnimax) och lyfte upp den 10 cm med hjälp av några handdukar medan jag på nytt sökte kanaler....... wooow, nu fick jag in varenda kanal som tycktes finnas i etern! Jag har rails på takets sidor, antennens underkant satt jäms med överkanten på dessa, troligen de som störde. Många timmar har jag lagt, men till slut behövdes en liten rörstump och epoxilim.
 

ingbe

HBK Medlem
Inlägg
1.292
Kommun
Linköping
HBK-Nr
26160
Medlemskap
2024
Måste man komplettera med en router när man använder Chromecast och en IPhone 6? Eller hur gör man?
Om du inte redan har en Chromecast kan den här vara ett bra alternativ:
I båda fallen får du konfigurera mobilen så att den delar ut internet som en surfzon/hotspot/vad-det-nu-kallas-i-din-mobil.
 

Mats/Inger Nilsson

HBK Medlem
Inlägg
416
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
19452
Medlemskap
2024

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Ni som har problem med mottagningen via antenn, försök och kolla om antennen har Lte filter. Har den inte det så är det bara att köpa ny antenn.
 

Göran Hellman

HBK Medlem
Inlägg
1.117
Kommun
Falköping
HBK-Nr
4774
Medlemskap
2025
Hade problem med mottagningen. Bilden pixlade. Det visade sig att antennkabeln var skadad. Efter byte till ny antennkabel så var mottagningen 100%. Hälsningar Göran Hellman
 
Toppen