• Hösterbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se och betalar inträdesavgift och årsavgift så gäller årsavgiften både för resterande del av 2020 samt hela år 2021.*
    Mer information finns här: www.husbilsklubben.se/ny

Medlemsskap ger, föruom tillgång till fler delar i forumet, även full tillgång till alla ställplatser som husbilsklubbens medlemmar har samlat in under många år.
    Husbilsplatser

*) Erbjudandet gäller enbart de som inte varit medlem tidigare.

Tv problem

Mats/Inger Nilsson

HBK Medlem
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
19452
Hej vår tv bara hackar på dom svenska kanalerna har gjort kanalsökning på varje nytt ställe och har ett Boxerkort isatt funkar på Discovery mfl har en rundstrålande antenn

Sinkan Andersson

HBK Medlem
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
27321
Jag har haft stora problem med TV mottagningen i vår Dethleffs, provat, bytt och testat allt. Tillslut plockade jag loss antennen (Omnimax) och lyfte upp den 10 cm med hjälp av några handdukar medan jag på nytt sökte kanaler....... wooow, nu fick jag in varenda kanal som tycktes finnas i etern! Jag har rails på takets sidor, antennens underkant satt jäms med överkanten på dessa, troligen de som störde. Många timmar har jag lagt, men till slut behövdes en liten rörstump och epoxilim.

ingbe

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
26160
Måste man komplettera med en router när man använder Chromecast och en IPhone 6? Eller hur gör man?
Om du inte redan har en Chromecast kan den här vara ett bra alternativ:
I båda fallen får du konfigurera mobilen så att den delar ut internet som en surfzon/hotspot/vad-det-nu-kallas-i-din-mobil.

Toppen