Peking
HBK Medlem
Vad krävs för att se TV i Norge (förutom TV förstås) dom har ju ett annat system än i Sverige har jag hört. Funkar det med det markbundna digitalnätet?
/Peking
/Peking
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Mpeg4 kommer så småningom även i Sverige, det krävs för att kunna sända högupplöst i marknätet. Den senast boxen jag köpte till hemmateven av Boxer stöder Mpeg4.
Hej
Med risk för att göra dej besviken så kommer den box som du köpt i Sverige inte att fungera i Norge. Boxer i Sverige använder krypteringssystem "Viaccess" och i Norge använder man "Conax" krypteringssystem. Boxar som ska användas i Norge måste nog köpas där eftersom de boxar som finns på den Svenska marknaden är avsedda för Boxer i Sverige. Det får inte vara för enkelt !!
Mvh Torotor/Torbjörn
vi var oxå 2 veckor i Norge i Juni...vår digitalbox funkade inte där...men däremot fick vi in dansk TV i södra norge!!