• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

TV I DATORN MED SLINGBOX

Lena & Björn

HBK Medlem
Inlägg
1.611
Kommun
Kungsbacka/Lefkas
HBK-Nr
14101
Medlemskap
2024
Sv: TV I DATORN MED SLINGBOX

Vilken fart krävs på internetanslutningen (mbps) krävs för att man ska få en störningsfri bild? HD-kanaler? Övriga kanaler?

Den enda kritiska hastigheten är att ha minst 1 Mb/s upp, hemma vid Slingboxen. I Slingplayern finns en inställning för maxhastighet vid Wifi resp mobilt. Gränsen går vid just 1Mb/s. Bilden blir utmärkt och det kan ju vara onödigt med mer fart än vad som behövs, iallafall om man ser mobilt.
Hälsar Björn
 
F

F.d. 27550

Guest
Sv: TV I DATORN MED SLINGBOX

Problemet är löst.

Jag fick kontakt med Technical Support på Sling Media. De laddade ned ett nytt program åt mig för den Viasatbox jag har och då fungerade allting perfekt.

Jag har nu mycket bra bild för alla mina 'hemmakanaler' tillgängliga på plattan via internet.
Verkar vara en mycket praktisk lösning.

/Lars Erik

Hei classe
Hvordan fikk du kontakt med Technical Support på Sling Media?

Kjebbe
 

Carl-Axel

HBK Medlem
Inlägg
168
Kommun
Nacka
HBK-Nr
5599
Medlemskap
2026
Sv: TV I DATORN MED SLINGBOX

Vi har använt slingboxen runt i Europa och 300 k verkar räcka bra för att se
kan hänga sig ibland, men mängden nedladdad bit sätter ofta gränsen då man köper internet vissa har max per dag.
 
Toppen