• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tv-dator i husbil

Tott

HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Smedjebacken
HBK-Nr
33321
Medlemskap
2026
Har parabolantenn med motor ,tv , obegränsad surf mobilabonnemang men resten har förra ägaren tagit bort.
Vad är bästa lösningen för att se tv och dator i Sverige och utomlands med mina förutsättningar.
Totte
 

Jack & Eva

HBK Medlem
Inlägg
674
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
15760
Medlemskap
2024
Så enkelt är det knappast.
Du kan alltså ringa med mobilen via din parabol, de måste bli dyrt.
Eller streamar du från nätet med parabolen, det vet jag är både dyrt och långsamt. Hur kan annars en parabol ersätta mobil eller router?
Men snälla PeterK, frågan från "Tott" gällde ju om att se på TV från det ena (parabol) eller andra (mobilmast) systemet!!!

Jack43
 

Lena & Björn

HBK Medlem
Inlägg
1.610
Kommun
Kungsbacka/Lefkas
HBK-Nr
14101
Medlemskap
2024
En sammanfattning (rätta mig om jag har fel).:
Internet fungerar bra på de flesta ställen, men drar GB utomlands, och flera program kan inte ses beroende på SVT´s kontrakt med rättighetsinnehavaren. Kan kanske gå runt med VPN. Men beroende hur mycket filmer man behöver se under resan.
Med Telenor stream så ser vi alla svenska program, i utlandet. Sedan flera år utan att det dras några GB. Övrig surf max 100GB/mån.

Försämringar är på väg, pga EU. Dock kraftiga förbättringar nationellt. Obegränsad surf 1 mån för 10 Eur!IMG_0742.png
 

GunSil

HBK Medlem
Inlägg
30
Kommun
Bålsta
HBK-Nr
30674
Medlemskap
2024
Har parabolantenn med motor ,tv , obegränsad surf mobilabonnemang men resten har förra ägaren tagit bort.
Vad är bästa lösningen för att se tv och dator i Sverige och utomlands med mina förutsättningar.
Totte
Jag kör med Chromecast å mobilt modem styrt via plattan. Sen appar för vilka kanaler man ska komma åt. Typ tv4play, Discovery, mfl. Datorn tar jag wifi från mobilen via mobil hotspot, gick inte att koppla den också mot modemet, visst antal begränsningar..
 
Toppen