Problem m min Trumatic SL3002 (säkert över 30 år gammal) - som jag tagit isär 4-5ggr och bytt slitna delar - men får det inte att fungera bra.
Pilotlågan inga problem men när jag släpper upp för att starta huvudbrännaren pustar den till och slocknar, som om den blåser ut lågan - och ja, jag har hållit nere startläget tillräckligt länge (i allt från sek till flera min samma res) i bland får jag den att brinna om jag har den lågt ställt typ 1-2.
Igår upptäckte jag märkningen ”24” på brännaren - vet någon vad det innebär?
Kan det vara 24 bar?
Kan det förklara problemen ovan när jag har 37 bar i systemet (gammal fransk grej
- blir för hårt tryck att lågan blås ut?
Samtidigt har den suttit länge i bilen och borde fungerat - möjligen har de haft en 30 bar reduceringsventil tidigare och fått det att fungera men 37 blir för mycket? (För det går ju att tänja lite på bar-gränserna)
(Har sökt efter brännare på 24 bar men inte kunnat hitta någon - därför är jag osäker på vad märkningen innebär)
Har någon lite klok input

Pilotlågan inga problem men när jag släpper upp för att starta huvudbrännaren pustar den till och slocknar, som om den blåser ut lågan - och ja, jag har hållit nere startläget tillräckligt länge (i allt från sek till flera min samma res) i bland får jag den att brinna om jag har den lågt ställt typ 1-2.
Igår upptäckte jag märkningen ”24” på brännaren - vet någon vad det innebär?
Kan det vara 24 bar?
Kan det förklara problemen ovan när jag har 37 bar i systemet (gammal fransk grej
Samtidigt har den suttit länge i bilen och borde fungerat - möjligen har de haft en 30 bar reduceringsventil tidigare och fått det att fungera men 37 blir för mycket? (För det går ju att tänja lite på bar-gränserna)
(Har sökt efter brännare på 24 bar men inte kunnat hitta någon - därför är jag osäker på vad märkningen innebär)
Har någon lite klok input
