• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Trumaproblem

F

F.d. 3353

Guest
Var ute på premiärtur i vår första husbil ( Burstner T604) över Påsk, mycket lyckat förutom ett irriterande problem. Första morgonen var det någon som bankade envetet på bilen ca 06.00, men vi hann inte se vem.

Andra natten började det banka till med enstaka bankningar under natten, sedan tre "bank" och till slut ca 12 bankningar på morgonkanten igen. Vi hade nu börjat inse att det beror på värmen, båda morgnarna var det ca -1 och värmen hade lagt av åtminstone ena natten.

Gör vi något fel, eller är det fel på Truman? Vi vill gärna sova lite mer på nätterna...

Ulla

Red.
Hittade just en gammal tråd med liknande problem (bankande kylskåp):
http://www.husbilsklubben.se/forums/t27806/
Kan det vara något liknande problem vi har, fast på Truman?
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 1478

Guest
Sv: Trumaproblem

Ja, den sitter på sidan, men inte direkt under fönstret.
Nej, vi sover inte med öppet fönster.
De gånger pannan stannat har det varit några få plusgrader.

Jag funderar på om inte Marita är inne på rätt spår.

Jo det kan nog va så. En dålig lödning på kretskort kan ställa till mycket.

Men då är det ju konstigt att den gick när det var 16 minusgrader ute då går den väl som mest. Men det kan ju vara en glappkontakt ändå, man vet ju aldrig. Det ska bli roligt att höra vad som var problemet när du väl hittat det.

Men jag skulle satsat på tändmodulen.;)

Den nya combipannan hade ett fabriksfel liknande ditt problem. Det berodde dels på tändmodulen, men man hade också lyckats välja dålig kvalite på sladdarna till tändstiften så de tålde inte värmen. Och innan man kom på det,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,:mad:.
 
Toppen