• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Trelleborg: Basketklubb vill driva camping

Krister Ursula 18

HBK Medlem
Inlägg
2.369
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
18
Medlemskap
2024
Sv: Trelleborg: Basketklubb vill driva camping

Ställplatsfrågan är något vi måste ta tag i alla tillsammans.
Annars kommer andra att ta tag i det och då får vi rätta oss efter det resultatet.
Därför får vi acceptera olika lösningar på ställplatser med ungdomar, idrottsklubbar och varför inte pensionärsförengar.
För vi är så många nu, så vi kommer att få acceptera att det kommer att kosta för att stå på ställplatser,
på ett annat sätt än det gör idag.
Det gäller bara att se till att kostnaderna hålls på en rimlig och vettig nivå.
För många av oss har kanske bara till ex. pensionen att hålla igång det kostnadskrävande husbilslivet på.
Och här sitter vi också i den sitsen att oavsett klubbtillhörighet har vi nytta av varandra.
Fixar vi en ställplats har dom andra klubbarna nytta av den och vice versa.
Så det är viktigt att vi agerar på något sätt allihopa.
Krister.
 
Senast ändrad:
T

Teddi

Guest
Sv: Trelleborg: Basketklubb vill driva camping

så är det precis som du skriver christer,,hög efterfrågan skapar ju högre priser,,
om vi återgår till rubriken så finns två likadana rörelser i min hemkommun,,

att betala på offentlig plats,,på det ena stället kommer dom dessutom att sätta upp en grind,på höjden ca-220cm,,så de räcker inte med att betala utan husbilar blir portade,,

detta är ju fullständigt horribelt ock dessutom otillåtet,,vem ska ta tag i detta?? ska jag göra det,,visst gör ja det,,om andra medlemmar jobbar med sina egna kommuner,,:cool:

ja tycker inte detta ska stå på öppet forum,,
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 25045

Guest
Sv: Trelleborg: Basketklubb vill driva camping

Jag har fått svar att det kommer att kosta 60 spänn.
Det är väl max för en parkering, det är inte en fråga om att ha råd eller inte, eller vara snål eller inte, utan vad man tycker är rimligt.
Är priset i förhållande till varan inte rimligt så köper man inte, i alla fall inte jag.
 
F

F.d. 17667

Guest
Sv: Trelleborg: Basketklubb vill driva camping

Jag har fått svar att det kommer att kosta 60 spänn.
Det är väl max för en parkering, det är inte en fråga om att ha råd eller inte, eller vara snål eller inte, utan vad man tycker är rimligt.
Är priset i förhållande till varan inte rimligt så köper man inte, i alla fall inte jag.

60 kr för ett dygn är helt rimligt som p-avgift, men den obesvarade frågan är varför en avgiftsfri kommunal p-plats plötsligt ska kosta bara för att kommunen låter en förening arrendera p-platsen för att i sin tur kunna hyra ut utan motprestation (om det nu är så)

Men om motprestationen är tillgång till tömning, fyllning...... ja då börjar det likna en bättre ställplats och priset måste anses som rimligt.
 

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.790
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Sv: Trelleborg: Basketklubb vill driva camping

Jo Vingen!
Du Skiver "Pakering 50 kr för PB", jo tänk senariet (händer säkert) att personen m. PB:n blir Asfull & någon körning från P - Platen är omöjlig "Nanna" i bilen Pris 50 kr, men det stämmer med övriga samhället, domstolen börjar med "bonus" för att XXXX o.s.v.!!!
Men du "rike" H-bil ägare skall betala X.stra!!!!
Mvh.


En mycket bra sammanfatting om hur det borde eller ska vara Tack för den tessie.:)
Inte som när vi besökte Kiviks Marknad 2012.
Pakering 50 kr för PB men för Husbilar tar vi 100 kr,:mad: jasså säger jag varför då, inget egentligt svar av "P-värden" mer än att om ni vill övernatta så ingår det i priset. Jah, och om vi inte övernatta då? Det är 100 kr för Husbilar för de brukar ligga kvar:wideeyed:

Och detta på en åkervall utan någon som helst service.
 

viggoboy

HBK Medlem
Inlägg
1.697
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
8644
Medlemskap
2024
Sv: Trelleborg: Basketklubb vill driva camping

Nu är det beslutat att det blir INGEN campingplats i Västra Hamnen, Trelleborg

se bif urklipp från TA idag.
 

Bilagor

  • camping.pdf
    916,1 KB · Visningar: 132
Toppen