"Tredje" bromsljuset

ar8259

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
2724
Vi besiktningen i höstas fick jag anmärkning på att "tredje" bromsljuset inte fungerade. Jag har inte gjort någon ordentlig felsökning än men det kan ju vara själva led-panelen som är sönder.

Vet någon var man kan få tag i en ?

Bilen är en Fiat Detleffs A-5830 2002.

Bilagor

muskatten

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Prova först med att koppla in manuellt en extra kabel med 12v... Lyser den så får du söka fel annanstans...
Lycka till

Gunillas Kenth

HBK Medlem
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
3925
Det är mycket man kan önska avseende ljus på husbilens baksida. Jag litar inte på att alla ser när jag bromsar så jag har satt ditt två extra bromsljus:

1585043628258.png

Leffe M

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
15414
Hej Har för mig att dessa är fastsatta med lim . Led? är nog vanliga lampor i den! beg Bildelsbasen
Leffe

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Vi besiktningen i höstas fick jag anmärkning på att "tredje" bromsljuset inte fungerade. Jag har inte gjort någon ordentlig felsökning än men det kan ju vara själva led-panelen som är sönder.

Vet någon var man kan få tag i en ?

Bilen är en Fiat Detleffs A-5830 2002.
Dethleffs-återförsäljare brukar vara duktiga på att skaffa fram reservdelar till Dethleffs-husbilar.

Pålle

tor-ake

HBK Intresserad
Kommun
Österåker
Det är med största sannolikhet ärgad strömskena till lysdioderna inne i armaturen. Jag tog isär min, krävde lite åverkan, och ordnade kontaktproblemen till dioderna, och satte ihop den igen med mycket smältlim och en plastfilm som ser till att inte regnvatten ligger an mot armaturen.

Gällande att köpa den från dethleffs - har för mig den är omotiverat dyr, typ tusenlappen.

Toppen