• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Trasigt oljetråg

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Sv: Trasigt oljetråg

Svaret är nej. Vad är du ute efter? Skulle jag vänta och byta tills det gick hål när jag är nere i södra europa och kör. Eller vill du köpa det? O va jag e nyfiken på ditt svar.
 
F

F.d. 3088

Guest
Sv: Trasigt oljetråg

Inte ute efte något, är det inget hål går det ju att åtgärda, blästra till och lite färg :cool:
eller :confused:

Gurra

Ps köpa behöver jag inte mitt tråg ser ut som nytt 03a ds
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 3088

Guest
Sv: Trasigt oljetråg

Jag har inget ont gjort FIAT, varför gör FIAT så mot mig? Har i hela mitt liv köpt begagnade bilar men aldrig bytt ett enda oljetråg. FIAT:en är den första nya bil jag köpt och på den byte jag oljetråg idag. Skall det se ut så här efter några år? Bilen har endast rullat en vecka på vinterhalvåret.

Hello igen känner mig tvungen att komentera igen
När jag ser din bildsvit undrar man ju :confused: alla dessa fel du visar på vågar du överhuvudtaget åka ut med bilen.
Fiatst oljetråg bleknar ju bort i mängden av fel du har på bodelen.
Innan du blir arg på mitt inlägg så menar jag inget illa utan spettsar till det lite är Fiat en dålig bil menar du. Är Ford, Merzedes eller andra bättre :confused:

Gurra
 
F

F.d. 3088

Guest
Sv: Trasigt oljetråg

Hej Göte

Blir nog bra om man målar tråget med värmebeständig färg och därefter sprutar på någon form av boddy. Det är väll stensprut som gör att det rostar

Mvh Gurra
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Trasigt oljetråg

Gurra, du har så rett - feilen med oljetråget er at det er bare ett tynt lakklag fra fabrikken. Fungerer sikkert bra for de som kjører på asfaltveier uten snø, is og salt - en dyktig runde med maling som dreper den rusten som er kommet og deretter et bra lag med en understellsmasse som tåler litt juling burde løse problemet nesten permanent.
 
F

F.d. 10115

Guest
Sv: Trasigt oljetråg

Samma sak om man köper en ny dragkrok,bara lackad med nån emballagefärg....bästa är att först blästra det nya tråget och sen måla med nån bra färg sen hammarlack eller liknande.
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Sv: Trasigt oljetråg

Hej Gurra. Kul att du vill skriva, ledsen att jag inte svarat i tid så du får svara på dig själv. För det första så har jag inte skrivet så mycket negativt om FIAT. Jag har endast en enda bild (20) som berör FIAT. Däremot så är jag mycket besviken på vad man presterat i den Tyska fabriken i Isny.
Vågar, som jag skrivet tidigare så bor hela familjen cirka två månader om året i bilen. Och om du följt mina inlägg så förstår du säkert att jag både varit här och där i Europa. Och bilen har rullat över 7000 mil.
Åter igen till oljetråget. Varför skall man som kund på en några år gammal bil behöva demontera, blästra och måla oljetråget. Kvalité, egenkontroll och kundvård var har detta tagit vägen. Även om just detta oljetråg blecknar bort så kan det för en annan husbilsägare bli en extra utgift (tråg, packning, arbete) på cirka 3500-4500:- kronor. Det blir i mitt fall cirka 50öre till per mil. Valde att inte starta en ny tråd, då där fanns en tråd i ämnet. Vilket innebär att jag inte är ensam om detta. När jag beställde oljetråget i vintras hos autoexperten så fanns det många, jättemånga på deras huvudlager. Jag visar bilden för att göra medlemmarna uppmärksamma på detta problem, för har man riktig otur så kan det både bli dyrt och få en semester förstörd. I värsta fall motorhaveri. Det är därför jag visar bilden för medlemmarna, för FIAT lär inte titta på mina bilder.
Jag skruvade med glädje ditt ett nytt oljetråg som blivet blästrat och pulverlackerat, det lär hålla i min tid.
 

Bilagor

  • Tråg 1.JPG
    Tråg 1.JPG
    3,6 MB · Visningar: 8
Toppen