Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Man får vara väldigt försiktig med dom stora luckorna,speciellt om packningen klibbar lite ,då är det bra att trycka på glaset samtidigt som man vevar.Vår lucka gav också upp. Köpte motsvarande den i förra inlägget (men vår lucka är 900*600). Knepigt att byta och konstruktionen i ramen är väldigt klen. Så givetvis gick en liten liten plastpigg av. Men luckan fungerade ändå, i en säsong, sen samma problem igen. Så nu för nån vecka sen bytte jag hela luckan till den facila kostnaden av 8000:-. Vart stor skillnad mot när jag bytte lyftanorningen. NU är vi helt nöjda igen.
Hur sitter ramen då. Det finns inga skruvar vad jag kan seDu får ta bort ramen runt luckan på insidan för att komma åt,det finns reservdelar att köpa.
![]()
Sitter fastspänd på massa "knoppar", bara att dra rakt nedåt. Börja i en hörna och stick in ett finger mellan ramen och taket. Sätts tillbaka genom att trycka rakt upp.Hur sitter ramen då. Det finns inga skruvar vad jag kan se
Kan du ta en bild på veven? Jag lagade vår för några veckor sedan. Hos oss hade förra ägaren dragit isönder ett plastdrev precis innanför veven.Hej
Min stora tacklucka går inte att veva upp längre, något släppte när jag skulle öppna den. Är det något man kan laga själv och i så fall hur?
Mvh
Kenneth P
Ok tack, ska testa i helgen.Sitter fastspänd på massa "knoppar", bara att dra rakt nedåt. Börja i en hörna och stick in ett finger mellan ramen och taket. Sätts tillbaka genom att trycka rakt upp.
Våran Remilucka pajade också.Bytte mekanism på verkstad. 1800:- med material och arbeteMan får vara väldigt försiktig med dom stora luckorna,speciellt om packningen klibbar lite ,då är det bra att trycka på glaset samtidigt som man vevar.