• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Trasig remi top tacklucka

Kopparn

HBK Medlem
Inlägg
15
Kommun
Tierp
HBK-Nr
28918
Medlemskap
2025
Hej
Min stora tacklucka går inte att veva upp längre, något släppte när jag skulle öppna den. Är det något man kan laga själv och i så fall hur?
Mvh
Kenneth P
 
F

Fd.47585

Guest
Vår lucka gav också upp. Köpte motsvarande den i förra inlägget (men vår lucka är 900*600). Knepigt att byta och konstruktionen i ramen är väldigt klen. Så givetvis gick en liten liten plastpigg av. Men luckan fungerade ändå, i en säsong, sen samma problem igen. Så nu för nån vecka sen bytte jag hela luckan till den facila kostnaden av 8000:-. Vart stor skillnad mot när jag bytte lyftanorningen. NU är vi helt nöjda igen.
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.069
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Vår lucka gav också upp. Köpte motsvarande den i förra inlägget (men vår lucka är 900*600). Knepigt att byta och konstruktionen i ramen är väldigt klen. Så givetvis gick en liten liten plastpigg av. Men luckan fungerade ändå, i en säsong, sen samma problem igen. Så nu för nån vecka sen bytte jag hela luckan till den facila kostnaden av 8000:-. Vart stor skillnad mot när jag bytte lyftanorningen. NU är vi helt nöjda igen.
Man får vara väldigt försiktig med dom stora luckorna,speciellt om packningen klibbar lite ,då är det bra att trycka på glaset samtidigt som man vevar.
 

Aoks

FD HBK Medlem
Inlägg
20
Kommun
Malmö
HBK-Nr
30246
Medlemskap
2021
Hej
Min stora tacklucka går inte att veva upp längre, något släppte när jag skulle öppna den. Är det något man kan laga själv och i så fall hur?
Mvh
Kenneth P
Kan du ta en bild på veven? Jag lagade vår för några veckor sedan. Hos oss hade förra ägaren dragit isönder ett plastdrev precis innanför veven.
 

Rulleriet

HBK Medlem
Inlägg
647
Kommun
Åmål
HBK-Nr
25505
Medlemskap
2025
Skaffa en verktygssats, det mesta i bilar verkar sitta med nån klämmig lösning numera.
Jag använder den här satsen ganska ofta. Finns många andra leverantörer och verktyg. /GB

 
Toppen