Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Lovar återkomma.kommit fram till den slutsatsen att installera en Booster och ett nytt batteri.Spännande skriv gärna hur detta slutar
Tack!Hoppsan, råkade komma åt sändarknappen innan jag var klar, återkommer när jag hittar kopplings schemat på boxen.
Jag är inne på samma linje. Behövde du göra något inne i boxen. Alltså öppna den och göra någon åtgärd. Räcker det att rycka utHej, har samma eländiga box som du har i våran 2006 elegance.
Fick problem med att laddaren I boxen som jag då kopplade bort och satte in en "riktig" laddare från Victronic.
Ryck ut säkringen för den interna batteriladdaren, koppla sedan in den nya laddaren på plinten för extern laddare. symbol enl bilden.
Jag tog abiko skor som jag bockade till.
Lycka till
Tack det var detta svar som jag väntat på.Var sitter säkringen?
Den gula säkringen näst längst till höger verkar vara till den interna laddaren.Min E-box från 2005 har lagt av totalt. Verkar som den har blivit för varm. Någon som känner till en verkstad eller person som kan reparera eller byta boxen? Helst i Skåne!Visa bilaga 209727
En fråga! Är plus på den röda kabelskon och minus på den blåa?Ryck ut säkringen för den interna batteriladdaren, koppla sedan in den nya laddaren på plinten för extern laddare. symbol enl bilden.
Jag tog abiko skor som jag bockade till.
Lycka till
Hej, jag har en E-box i min Burstner Delfin från 2006 och problemet är att kylskåpet inte går på 12 V. Larmet om överhettning går efter ca 30 min körning.Instek i Norge har meddelat mig att nu fått in Reich elektrobox. Eftersom jag själv hade problem i vintras
kontaktade jag Instek. Jag har löst problemet med den befintliga
Har försökt nå Instek men får en varning till deras sida på nätet. Hur tog du kontakt?/ClarenceInstek i Norge har meddelat mig att nu fått in Reich elektrobox. Eftersom jag själv hade problem i vintras
kontaktade jag Instek. Jag har löst problemet med den befintliga
Hej.Har försökt nå Instek men får en varning till deras sida på nätet. Hur tog du kontakt?/Clarence
Hej o tack för snabb återkoppling. Hur dyrt blev det kalaset och hur lång tid tog det innan du var körklar igen?Hej.
jag mailade på: instek@instek.no
fick väldigt bra service från dom då dom hjälpte mig med min trasiga Reich box.
mitt problem började också med överhettning när kylskåpet gick på 12 volt, tillslut la boxen av helt, skickade in den till Instek för reparation men tyvärr gick det då inte att få fram reservdelar från Tyskland. Blev erbjuden en uppgraderad box med ny laddare istället som jag slog till på, har fungerat perfekt sen dess.
Hej, att e-boxen blir överhettad när du kör med 12v till kylskåpet tror jag beror på att 12v elementet är trasigt i kylen.Hej, jag har en E-box i min Burstner Delfin från 2006 och problemet är att kylskåpet inte går på 12 V. Larmet om överhettning går efter ca 30 min körning.
Hur löste du ditt problem?
Mvh/ Clarence
Instek i Norge ville då inte ha med reichboxen att göra men nu visade det sig att man har på lager. Jag köpte ingen ny. Kopplade från den inbyggda laddaren i boxen genom att avlägsna säkringen. Fann inga fel på själva boxen. installerade Vicktronic DC/DC och ett litiumbatteri till bodelen. Fick också byta solcellsregulatorn. Har nu kört ca 300 mil med denna utrustningen och har nu ingen överladdning i boxen. Tidigare hade jag problem med att få strömmen att räcka till.Hej, jag har en E-box i min Burstner Delfin från 2006 och problemet är att kylskåpet inte går på 12 V. Larmet om överhettning går efter ca 30 min körning.
Hur löste du ditt problem?
Mvh/ Clarence
Tack för snabbt svar, jag ska ge mig på att försöka göra något i den vägen.Instek i Norge ville då inte ha med reichboxen att göra men nu visade det sig att man har på lager. Jag köpte ingen ny. Kopplade från den inbyggda laddaren i boxen genom att avlägsna säkringen. Fann inga fel på själva boxen. installerade Vicktronic DC/DC och ett litiumbatteri till bodelen. Fick också byta solcellsregulatorn. Har nu kört ca 300 mil med denna utrustningen och har nu ingen överladdning i boxen. Tidigare hade jag problem med att få strömmen att räcka till.
Hade telefonkontakt med instek i Januari i år. Norge då jag ville lösa mina problem under våren. Då var man inte villig att hjälpa mig. Men under minhusbilsresa i juni kontaktade de mig och meddelade mig hjälp att köpa en box.Har försökt nå Instek men får en varning till deras sida på nätet. Hur tog du kontakt?/Clarence
Aha, vad skulle den kosta?Hade telefonkontakt med instek i Januari i år. Norge då jag ville lösa mina problem under våren. Då var man inte villig att hjälpa mig. Men under minhusbilsresa i juni kontaktade de mig och meddelade mig hjälp att köpa en box.