Min dator ställer in sig automatiskt på Verdana 2 när ska jag skriver här på forumet. Jag har tröttnat på detta teckensnitt och vill i stället ha Comic Sans MS 3 som standardteckensnitt, men begriper inte hur jag ska få datorn att inse att jag vill ha just det teckensnittet som standardinställning. Den vill gå tillbaka till Verdana 2 varje gång jag gör ett nytt inlägg här på forumet!
Hur gör man för att ändra teckensnitt permanent s.a.s.?
Någon som vet?
Jappe
PS. Tittar man på teckensnitten i "Word" så finns det många fler där än på detta forum! Är det Håkan och webbarna som har fixat till det så för att slippa en massa yviga stilar i inläggen?

Hur gör man för att ändra teckensnitt permanent s.a.s.?
Någon som vet?
Jappe
PS. Tittar man på teckensnitten i "Word" så finns det många fler där än på detta forum! Är det Håkan och webbarna som har fixat till det så för att slippa en massa yviga stilar i inläggen?

Senast ändrad: 

Men.. vid närmare eftertanke, och om man utgår från att "typografin är en kostym åt det budskap som den ska presentera" så kanske just Comic Sans är det typsnitt som bäst passar här.
 Men.. vid närmare eftertanke, och om man utgår från att "typografin är en kostym åt det budskap som den ska presentera" så kanske just Comic Sans är det typsnitt som bäst passar här. 

:
: