• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

trådlöst internet

F

F.d. 7

Guest
vilket trådlöst internet vi KONTANTKORT är det som fukar bäst i Sverige nu? funderar på att skaffa ett inför nästa säsong:)
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.877
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: trådlöst internet

Sök på trådlöst bredband i sökfunktionen ovan. Då får du hur mycket erfarenheter och info som helst. Såg i en tidning för några veckor sedan att Telia fick bäst i test. Många har goda erfarenheter av Net1.se. Bengt-Åke Linder tipsade för en tid sedan att man skulle skaffa ett operatörsoberoende modem och själv testa sig fram.
 

trevik

FD HBK Medlem
Inlägg
1.124
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
6081
Medlemskap
2021
Sv: trådlöst internet

Jag har ett usb- modem till salu, men tror att det är låst till glocalnet.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: trådlöst internet

Om du bare tror det er låst: sett inn en sim fra en annen opperatør og se om det kommer en fråga etter en unlock kode. Kommer denne frågan så er modemet låst. Er det et modem produsert av Huawei så bruk lenkene i http://www.husbilsklubben.se/forums/posts/302125 og lås opp modemet gratis. Det blir lettere å selge når det ikke er låst.
 

trevik

FD HBK Medlem
Inlägg
1.124
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
6081
Medlemskap
2021
Sv: trådlöst internet

Får testa, men har ingen nytta av modemet själv då jag har en iphone som går att använda som modem
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.656
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: trådlöst internet

Lägg ut modemet under Annonser, överst på sidan.
 
F

F.d. 53065

Guest
Sv: trådlöst internet

Vi har Net 1, hemma å i husbilen, har testat i Arvidsjaur,Husum, Gäddede, och många andra ställen i norr,funkar jättebra, inga problem.:yes::yes:
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: trådlöst internet

Net 1 blev supersågat av Sverker i TV!
 
Senast ändrad:

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: trådlöst internet

Telia får bra i test , själv nöjd med 3 , sonens Telenor går ej hemma hos oss i tätbebyggda Skåne!
 
F

F.d. 25168

Guest
Sv: trådlöst internet

Net 1 blev supersågat av Sverker i TV!

Ja, men med USB modem, inta trådlöse router :):)

Har nu skippet fastnet och bredband ved telia, har bare NET1 på bopäl och i husbil funker kanon, och skulle funka i hele Norge-Sverige-Danmark :)
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: trådlöst internet

Om man har en Android- eller Iphonetelefon behöver man inget extra modem eftersom de kan användas som WiFi Hotspots.
 
F

F.d. 27056

Guest
Sv: trådlöst internet

Vill du ha täckning i HELA Sverige...även fjällvärlden, så är set bara Telia som gäller. Det har vi fått erfara denna sommaren på vår Norrlandsresa.
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: trådlöst internet

Svar till Curtan :

Samma dag som Sverker testade mobila bredband så fick jag direktreklam och var intresserad av Net 1 , det lät lockande , enligt TVs tester var denna operatör påtagligt
sämre , vad jag kommer ihåg uppkoppling och utlovad hastighet i förhållande till levererad!
 
Senast ändrad:

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.877
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: trådlöst internet

Sverker testade med enbart USB-modem. Net1 har den bästa yttäckningen i Norden. USB-modemet bör dock kompletteras med extern antenn. Net1: s router med extern antenn är förmodligen vassast i Norden.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: trådlöst internet

Største fordel er også årsaken til det største problemet for Net 1.
Hver sender har mange ganger så stor rekkevidde i forhold til de andre typene mobilt bredband. Hver slik "celle" har begrenset båndbredd og i byområder vil net1 alltid få dårligere resultat i forhold til 3G med sine sendere helt ned i noen hundre meter. På den andre side så klarer de å ha dekning i skogområdene i Småland og på viddene i nord hvor det ikke finnes GSM dekning.
 

TeknikLasse

HBK Medlem
Inlägg
1.865
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025
Sv: trådlöst internet

Har man bytt till Net1 med D35 router & en yttre antenn blir man kvar där, :)... det bara funkar...:Doch snart höjs farten :p
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: trådlöst internet

Ja kör nu med 3 och jag har en Iphone 3GS med kontantkort och jag betalar 90:-/månad gör surf upp till 6mbits och får ladda ner 10 gig laddar man ner mer så blir det gprs hastighet resten av månaden .

Tankar jag telefonen för ex 150:- så kan dessa 90:- dras från den potten .

Jag kör även internetdelning på telefonen och då kan man ju surfa på laptopen .

Visst finns det bättre men vad kostar dom abbonemangena ?
Är vi ute varannan eller var 3:dje helg nu på hösten så räcker det med det jag har nu , mottagningsproblem har vi inte haft än .
 
Toppen