• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

tp-link archer mr600 ac1200 - alternativ för strömförsörjning

RoffeN

HBK Medlem
Inlägg
208
Kommun
Enköping
HBK-Nr
24821
Medlemskap
2025
Specifik fråga om bästa strömförsörjningen till tp-link archer mr600 ac1200. Vilket är det bästa alternativet för användning i husbilen?
Utgångsläge; det finns 1) nyligen inköpt tp-link archer mr600 ac1200 (ännu ej installerat), 2) WAECO Perfect Power PP402 växelriktare redan installerat i Hbn.
Då växelriktaren levererar modifierat sinusvåg är min fråga om det blir bättre med att koppla routern direkt till Hbn 12 V system (till kablar till någon lampa)?

Tack för alla svar/förslag, extra stort tack om kort motivering läggs till...
Jag är ledsen för att jag delvis kapat din tråd. Hoppas att du fått bra svar. Jag vill hursomhelst sammanfatta mina erfarenheter.
Min MR 600 är nu, via 12v uttaget för tvn, kopplad direkt till husbilens 12v-system. Det varierar en del i spänning men routern tycks klara det utan problem. Innan jag vågade det så provade jag med en 12v dc-dc konverter från Biltema. Det gick inte då den begränsade till 1,2A och routern vill ha 1,5A. Efter alla hejarop här så klippte jag kabeln och monterade en kontakt för ciggutag. Lite spännande först men nu går den hur bra som helst.
Jag hade sedan problem med uppkopplingen här i södra Frankrike. Även det är nu stabil. Lösningen var att kolla vilken operatör som våra mobiler automatiskt valt och sedan välja den manuellt.
Så Orange som manuellt val för operatör och auto för Band. Då går det. Ligger på 35-40 mbps stadigt
813DAE46-961C-4026-9401-7D1F7A762387.jpeg
 
Toppen