• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Torkarblad

carsten

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
792
Medlemskap
2025
När jag för ett tag sedan skulle byta ett torkarblad på min Hymer (det finns 3 st.) fick jag av Hymer i Ängelholm en prisuppgift på styvt 400,-/blad. (!!). Kollade runt lite på webben och hittade då www.wipers.se som erbjöd mig alla tre bladen för 349,- inkl. frakt. Så om du vill spara en krona och kan skicka lite uppgifter till Nicklas Höglund så tror jag han hittar en billig lösning till alla. Problemet var bara att hitta rätt adapter till bygeln men efter lite mailkorrspondens löste Nicklas detta också.

Bifogar hans svar som ett exempel;

"Hej Carsten!

Tack för info, det gläder mig att vi fick det fungera korrekt.

Be de kontakta mig på kontakt@wipers.se , att: Niclas H så ser jag till att lösa samma som för dig.
Skulle det vara något annat som någon är ute efter/annan husbilsmodell, ser jag till att lösa det nu när man forskat har jag mycket underlag att jobba med.
Bra information som du gav mig, är mycket tacksamt om det ska hittas korrekt till någon annan modell.
Bladen du fick: X53
Adapterns namn på det senaste vi skickade: CH31.

Det är bara att ni hör av er till mig så ordnar vi rätt blad.
Jag hoppas vi kan erbjuda blad till de vanligaste husbilarna i framtiden, på vår hemsida.
Tyvärr är ju informationen inte lika tydlig som till personbil i trafikregistret, men vi kommer undersöka och jobba på det i framtiden.

Mvh Niclas Höglund "

Tant Sture

FD HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
2178
Medlemskap
2024
Sv: Torkarblad

Go kväll.
Jag köpte torkarblad till min Hymer på Biltema förra året, funkar bra och priset ca 90:- st.
Alltså 270 pix, kan man finna billigare ?

Tant Sture

Senast ändrad:

carsten

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
792
Medlemskap
2025

Kan man säkert, det gäller bara att hitta rätt modell med rätt adapter till kroken / Carsten

F

F.d. 25045

Guest

Finns på Swedol ca. 150 kr st men kommer inte riktigt ihåg. Mina torkararmar är 8x3mm om jag kommer ihåg rätt.

Toppen