Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Är det inte lördag 9-16?tolkar så här : P-biljett gäller max 2 timmar mellan 9-19 samt helger 9-16.
P-biljett gäller max 2 timmar mellan 9-19 samt lördagar 9-16. Om det är den blå skylten du menar.Är det så P-biljett gäller max 2 timmar mellan 9-16 vardagar o dagföre helgdag. Övrig tid gäller fri parkering.
Visa bilaga 230595
Japp, fast "lördag" ska vara "dag före söndag eller helgdag". Sedan P-förbud fredagar mellan 8 - 10. I övrigt fri parkering, men givetvis med hänsyn till 24 timmars regeln.P-biljett gäller max 2 timmar mellan 9-19 samt lördagar 9-16. Om det är den blå skylten du menar.
Mvh Per
Jag passar på att kapa denna tråden lite, då jag precis råkade ut för en surkart som blev förb... på mig, för att jag påtalade att hon parkerade sin XC 40 på parkering för Pb klass 2.
Hon förstod (ville inte förstå?) skillnaden mellan klass 1 och 2. På platsen är 20 "ställplatser" klass 2, men även dubbla antalet platser klass 1.
När jag vänligt påpekade att hon ställt på "fel" plats muttrade hon ilsket något, slog igen dörren och flyttade bilen med en rivstart..
Skulle inte husbilsklubben kunna trycka på trafikverk/transportstyrelse, vems område det nu är, att köra en informationkampanj riktad mot vanliga bilister och lära dem skillnaden mellan kategorierna?
Min uppfattning är att gemene man inte kan (eller vill?) förstå skillnaden, och det kanske vore en god gärning att myndigheterna påminner om det, så vi får ha de platser vi kämpat oss till ifred.
Visa bilaga 230908
Detta är ju ett genomgående tema nere vid Ölandsbron, speciellt på somrarna då folk skall ner och bada/grilla.Jag passar på att kapa denna tråden lite, då jag precis råkade ut för en surkart som blev förb... på mig, för att jag påtalade att hon parkerade sin XC 40 på parkering för Pb klass 2.
Hon förstod (ville inte förstå?) skillnaden mellan klass 1 och 2. På platsen är 20 "ställplatser" klass 2, men även dubbla antalet platser klass 1.
När jag vänligt påpekade att hon ställt på "fel" plats muttrade hon ilsket något, slog igen dörren och flyttade bilen med en rivstart..
Skulle inte husbilsklubben kunna trycka på trafikverk/transportstyrelse, vems område det nu är, att köra en informationkampanj riktad mot vanliga bilister och lära dem skillnaden mellan kategorierna?
Min uppfattning är att gemene man inte kan (eller vill?) förstå skillnaden, och det kanske vore en god gärning att myndigheterna påminner om det, så vi får ha de platser vi kämpat oss till ifred.
Visa bilaga 230908
Jag instämmer med dej Michael, det är felskyltat, även utländska husbilar på besök har även de svårt att tolka den skylten till en husbil, när det nu finns en skylt med en husbilssymbol så kan man undra varför den inte används.Visst skall man veta vad skyltar betyder men har du en vanlig personbil och det plötsligt införs klasser för detta fordonsslag så gäller det att veta att man som personbilsägare skall söka information om eventuella ändringar. Hur många gör det? Vad jag kan minnas kom det ingen info från Trafikverket om ändringen till mig som ägare av en "Personbil", numera "Personbil klass I".
//Michael, medlem
Jag håller helt med. Tillexempel får jag heller aldrig information om de olika trafikreglerna som gäller i varje kommun gällande tomgångskörning när dessa ändras. Icke desto mindre är det min skyldighet att ha koll på detta.Visst skall man veta vad skyltar betyder men har du en vanlig personbil och det plötsligt införs klasser för detta fordonsslag så gäller det att veta att man som personbilsägare skall söka information om eventuella ändringar. Hur många gör det? Vad jag kan minnas kom det ingen info från Trafikverket om ändringen till mig som ägare av en "Personbil", numera "Personbil klass I".
//Michael, medlem