• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Toalett

F

F.d. 53078

Guest
Sv: Toalett

Jo du Lasse det är precis den toan som jag har k¤pt
Titta på mina bilder Bygga inredning inlägg 255 den är gjord av porslin och är tung. Om man vill så kan man spola med filtrerat diskvatten istället för färskvatten
 
Senast redigerad av en moderator:

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Toalett

Det är en sådan jag har i min bil. Jag har haft den i flera år nu och den fungerar glimrande. Inga som helst problem! Rekommenderas å det varmaste till alla "tanksläpare" man ser på campingplatserna! Inga kemikalier, ingen lukt, nema problema! Grande!!

Vad man bör se upp med är storleken! Den finns tydligen i flera storlekar (skålens innerdiameter). Det är den största storleken (27 cm) som är aktuell om man inte råkar vara dvärg.

Jappe
 
Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Toalett

Är det lätt att hitta tömningsplatser?

Alve

Svar: för det mesta men inte alltid, men stor tank räcker länge. Det är väl lika svårt vad man än har för sorts toalett för övrigt. I min bil har jag även en slang som kan användas där folk tömmer sina PortaPottiar eller vad dom kallas nuförtiden.

Jappe
 
Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Toalett

Det luktar inte skit om den, det luktar säkert skit i den. I ändan av slangen sätter jag en liten propp så då blir det luktfritt. I och för sig så sitter slangen i garaget där cyklar och annat dväljes och dom är ju inte så känsliga.

På den första bilden ser man hur jag tömmer elektriskt via pump. På den andra ser man slangen som jag kan lägga ut. Jag har tagit fram den lite för att man ska kunna se lite bättre. En kulventil i början på slangen finns ju givetvis!

tömning.jpg

skitslang.jpg
 
Senast ändrad:
Toppen