• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Toa Tömning or not??

F

F.d. 30593

Guest
hallooo tjejer Jag har en fråga ! Tycker ni att det är rättvist att det är jag damen som ska tömma bajs burken???Bläää stakars mig.. Tjiling från Milo 71
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Toa Tömning or not??

Varför stackars dig? Vi lever väl i ett samhälle där män & kvinnor absolut vara jämställda. Jag är övertygad om att din make eller pojkvän hjälper till att bädda, diska etc. Hur skulle du gjort om du varit ensam & haft husvagn?:D

Bennie
 
F

F.d. 50069

Guest
Sv: Toa Tömning or not??

Ja, det är rättvisst, för hos oss är det alltid jag som gör det;)
Alltså då är ställningen 1-1.:D
 
F

F.d. 53399

Guest
Sv: Toa Tömning or not??

Jag har märkt att i Tyskland är det mest kvinnor som tömmer.
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.568
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Toa Tömning or not??

Jag har mött flera damer som tömt toakasetter och då jag pratat med dem så förklarade de att "gubben" säger att han äcklas och inte tål odören.

Den ursäkten har inte gått hem hos oss, så det är jag som tömmer och tankar. :)
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Toa Tömning or not??

Jeg kan ikke si hvilken strandparkering i Australia det er filmet ved, men har sett et par slike "dump points" hvor tømmingen skjer direkte på toppen av en lagringstank som tømmes av en slamsugebil. Det kan stinke noe helt hinsides i perioder, og metangassen er ganske stinn. Noe uvanlig med dette stedet er at det er mer enn en tank.

Skiltet om forbud mot bruk av åpen flamme er absolutt på sin plass - metangassen er eksplosiv. Ofte er det en tømmested for gråvatn i andre enden av parkeringen med totalforbud mot tømming om det er brukt kjemikalier, dette tømmepunkt går direkte i et biologisk rensnings oppsett og infiltrering dypt i sanden.

Antrekk "borders & thongs" er standard (badeshorts og flip-flopper), for strandløver. Og cityboys med bøttevis av "godlukt" tåler ikke naturlige lukter, en del brekker seg om det ligger litt halvråtten tang i vannkanten.
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.171
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Toa Tömning or not??


Det här var troligen det värsta jag sett på länge. Mr Been ligger i lä med hästlängder...

En sak kan jag rekommendera känsliga personer och det är att inte se videon alldeles för tidigt på morgonen. Jag såg detta runt kl. 06:00 med upptäckt att jag kanske inte alls är så "tuff" som jag trodde. Fick kväljningar efter halva visningen och åkte till jobbet med en stor "klump" i magen. Nu på kvällen var det lite lättare så jag kunde se även själva slutet på viden. F.. va bra Ludde, en verklighetsbaserad videoskildring, eloge från mig! Tack alla ni kvinnor som är betydligt tuffare än många av oss macho-karlar!
 
Toppen