Har Pro modellenVilken Icarsoft modell har du?
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Har Pro modellenVilken Icarsoft modell har du?
Många nya bilar OTA dvs. du uppdaterar själv bilens programvara över nätet, innan var detta ett verkstadsjobb som krävde tillverkarens speciella system allt för att skinna dig på pengar.Fick höra idag att det krävs Security Gateway på nyare bilar. Felkodsläsaren måste ha kontakt med internet och man måste ha ett abonnemang som kan kosta 2000:- spänn om året. Varför det blivet så kanske denna artikel kan ge svar på StackPath
gateway | Autel
Uppenbart att det är något annat än EGR som felar.Efter 7 felkoder så inköpte jag en OBD2-mätare på Biltema. Bilen gick ner i limp mode och hastigheten var bara 5-10 km/tim. 20 gånger har jag släckt motorlampan och kommit mellan 1 km till 80 km!
Felkod är EGR men trots att EGR-ventil är bytt 4 ggr visar felkod detta. Har stått på verkstad sammanlagt 5 1/2 månad!
Eftersom motorn sotar kraftigt på nolltid kan det vara något med blandningen av luft/bränsle men det borde väl verkstaden och FIAT ha koll på?Uppenbart att det är något annat än EGR som felar.