• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tips av er som har köpt HB i Tyskland

Teknikpata

FD HBK Medlem
Inlägg
216
Kommun
Umeå
HBK-Nr
11534
Medlemskap
2021
Sv: Tips av er som har köpt HB i Tyskland

För egen del har jag haft några intressanta objekt att titta närmare på.
Kontakt per mail om mitt besök ett visst datum. Färja till Kiel och därifrån hyrbil för att kolla objekten. Har vid ett tillfälle åkt hem "tomhänt" då objekten inte motsvarade förväntningarna eller beskrivningarna.

Måste skriva under på detta. Jag gjorde misstaget att åka ned med endast ett objekt aktuellt. Det motsvarade inte förväntningarna alls, och då vårt internet strulade så hade vi svårt att akut leta upp fler objekt på kort tid. Det var då jag (med råd av min följeslagare) fattade ett av de bästa beslut jag någonsin tagit. Vi bokade första bästa flyg med Ryanair hem igen!
Den lilla missen kostade mig 10.000, men det är en spottstyver mot vad det skulle kostat i missnöje och elände om jag köpt bilen som inte motsvarade förväntningarna.
Istället gav det mig nyttiga erfarenheter och tid att lägga upp en bättre plan för nästa resa med fler objekt i min lista.
Bättre att tillbringa några fler dagar i Tyskland, med hyrbil eller hur man nu tar sig runt, än att impulsköpa nåt man kanske inte är nöjd med.
Nu lyckades vi dessutom med hjälp av min vän som handlat fler bilar tidigare, pruta på priset motsvarande min tidigare misslyckade resa.

P.S. Glöm för allt i världen inte att ha 120% koll på faktisk lastvikt när du köper!:oops:
 
Toppen