• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tingsryds camping igen!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Monica öppnade en ny tråd, med titeln;

Förtydligande ang. Tingsryds camping

Visade en utav mina bilder och fyllde i med texten;
"Vi stod till höger, utanför bilden. Bommen finns till vänster utanför bilden
Inte speciellt nära.

Monica"

.... och stängde sedan tråden!

Ja, eftersom jag passerade Tingsryd igår igen, kunde jag inte hålla mig från att svänga in på campingen, ta mig så långt åt höger som möjligt på grusplanen och ta några bilder därifrån. De oranga pelarna är bommarna. Sedan är det bara att fundera om det trots allt inte är väldigt provocerande att ställa sig just där i TVÅ DYGN!!

PA134319.JPG PA134320.JPG

Ni stod alltså där, eller möjligen fyra meter längre uppåt, men längre höger kan ni inte ha stått.

Platsen påminner f.ö. väldigt mycket parkeringarna/ställplatserna som en del campingar startat och som just ligger utanför bommen.

Vill med detta inte försvara campingägarens försök att ta betalt för något som han troligen inte har rätt att göra, men vill peka på att en rubrik på nätet kan få otrevliga följder.

I det här fallet, om man googlar just Tingsryds camping, så kommer, "Akta er för campingvärden på Tingsryds camping!" högt upp på listan och det kan inte anses som ok när det får sådana följder och bakgrunden är som den är.

Sedan drevet som utvecklades med broder Kenth i spetsen, som självutsedd domare, är absolut inget som främjar miljön, förståelsen och ett framtida tillmötesgående från samhället i övrigt, för oss husbilsåkare!
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Sv: Tingsryds camping igen!

Nu handlar ju inte trådarna om Tingsryds camping om man kunde parkera fritt till höger eller vänster på parkeringen.

Ej heller om det var ett eller två dygn man parkerade där. Jag parkerar på Tyringe kurhotells parkering 220 dagar/år utan att bo på hotellet. Ibland med PB1 och ibland med PB2. Rolf och Monica parkerade några "natt"-timmar med mellanliggande resa.

Rolf och Monica har blivit väldigt tråkade av kompisar i dessa trådar och riktigt allvarligt blev det när campingvärdens kompis och journalist började skriva.

Sen har ju det ena efter det andra uppdagats när det gäller campingvärden:
  • Otrevlig
  • Olagligt tagit betalt för parkering
  • Oklarheter när det gäller redovisning till myndigheter
Rolf och Monica har inte gjort något fel i denna hsitorian och det hade inte blivit så uppiskad stämning om inte en massa kompisar hade försökt få det dit hän.

Men fortsätt ni. Det kanske dyker upp mer byk som behöver tvättas i Tingsryd. Jag besöker orten på fredag.
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.649
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Tingsryds camping igen!

Man kanske blir bättre bemött om man parkerar på andra sidan vägen?
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: Tingsryds camping igen!

Kenth skriver :" Rolf och Monica har blivit väldigt tråkade av kompisar i dessa trådar och riktigt allvarligt blev det när campingvärdens kompis och journalist började skriva".

Eh....och??!!
Startar man en tråd där man spyr galla över något som för många andra kan tyckas som en ren provokation från trådskaparens sida gentemot campingägaren...så får man räkna med att få höra andras synpunkter i frågan!
Är inte det själva grejen med ett forum?? Har jag missuppfattat hela grejen så gravt??....nej, skulle inte tro det.

Att sedan starta en ny tråd, skriva sin mening och sen.....stänga den:wideeyed:
fort som satan, innan någon annan hinner säga sin mening...jaa...vad säger man om det...

Skulle alla som anser sig ha "rätt" i ett ämne göra så....jösses vad många, vääldigt korta och ointressanta trådar vi skulle dras med då !

Carola
 
T

Teddi

Guest
Sv: Tingsryds camping igen!

om inte jag minns fel så fanns också en badskylt på tidigare bild,,finns många fina badställen i samband med campingplatser,,där måste man få parkera för att ta sej ett dopp,,
ja tror t.o.m att dessa parkeringsplatser är till för detta ändamål,, allmänna, ,,så ja kan inte se problemet,,
en provocation är väldigt diffus,,kan ses från olika håll,,

själv ser jag den ur parkeringssynpunkt,,ock det var ju från början va de handla om,

en p-plats har väl lika mycke värde oavsett om en camping ligger i närheten??
 
F

F.d. 55374

Guest
Sv: Tingsryds camping igen!

Tydligen får Tingsryds trådarna inte slockna. Det kanske är av riksintresse att hålla dom vid liv.
Tommy R
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: Tingsryds camping igen!

Vi får väl se ... :)

För de som inte är så insatta kan jag nämna att det finns fler aktörer i en rättsak än bara domare och bovar. :)

Phu...skönt för alla oss mindre vetande att du hugger tänderna i det hela med hull och hår...du som har koll menar jag :D

Carola ( stort fan av Ture Sventon )
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.476
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: Tingsryds camping igen!

Monica öppnade en ny tråd, med titeln;

Förtydligande ang. Tingsryds camping

Visade en utav mina bilder och fyllde i med texten;
"Vi stod till höger, utanför bilden. Bommen finns till vänster utanför bilden
Inte speciellt nära.

Monica"

.... och stängde sedan tråden!

Ja, eftersom jag passerade Tingsryd igår igen, kunde jag inte hålla mig från att svänga in på campingen, ta mig så långt åt höger som möjligt på grusplanen och ta några bilder därifrån. De oranga pelarna är bommarna. Sedan är det bara att fundera om det trots allt inte är väldigt provocerande att ställa sig just där i TVÅ DYGN!!

Visa bilaga 61846 Visa bilaga 61847

Ni stod alltså där, eller möjligen fyra meter längre uppåt, men längre höger kan ni inte ha stått.

Platsen påminner f.ö. väldigt mycket parkeringarna/ställplatserna som en del campingar startat och som just ligger utanför bommen.

Vill med detta inte försvara campingägarens försök att ta betalt för något som han troligen inte har rätt att göra, men vill peka på att en rubrik på nätet kan få otrevliga följder.

I det här fallet, om man googlar just Tingsryds camping, så kommer, "Akta er för campingvärden på Tingsryds camping!" högt upp på listan och det kan inte anses som ok när det får sådana följder och bakgrunden är som den är.

Sedan drevet som utvecklades med broder Kenth i spetsen, som självutsedd domare, är absolut inget som främjar miljön, förståelsen och ett framtida tillmötesgående från samhället i övrigt, för oss husbilsåkare!

Kan inte låta bli,,,,, är inte detta ett litet inlägg som självutsedd försvarare?
Lägger lite mer ved på brasan. :D :D

Mvh
Pelle (Brynäsarn)
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: Tingsryds camping igen!

Ja Pelle, det kan man nog säga och det beror på att jag helt enkelt blir förbannad på andra husbilsåkare som åker runt och provocerar, eftersom det i sin förlängning förstör för oss alla andra.

Sedan tycker jag att det är viktigt att det blir känt att i det fall man skriver en mycket negativ rubrik om ett företag, eller företagare på nätet, så finns det kvar för alltid och att det kan få oönskade konsekvenser för företaget. Man måste helt enkelt tänka sig för innan den riktigt stora puffran tas fram.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Tingsryds camping igen!

Ja Pelle, det kan man nog säga och det beror på att jag helt enkelt blir förbannad på andra husbilsåkare som åker runt och provocerar, eftersom det i sin förlängning förstör för oss alla andra.

Sedan tycker jag att det är viktigt att det blir känt att i det fall man skriver en mycket negativ rubrik om ett företag, eller företagare på nätet, så finns det kvar för alltid och att det kan få oönskade konsekvenser för företaget. Man måste helt enkelt tänka sig för innan den riktigt stora puffran tas fram.

Som sagt: "Som man bäddar, får man ligga!"

Jappe
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: Tingsryds camping igen!

Kanske skulle campingägaren tänkt sig för innan han tog betalt för något han inte hade rätt till ?
Gunilla

Kanske vi husbilsåkare som har för vana att utse oss själva till offer för orättvisor i alla lägen, borde tänka oss för innan vi ställer till det så att våra förutsättningar blir "ännu sämre"??

Sunt förnuft hade räckt gott och väl...

Carola ( som aldrig tagit med matsäck på restaurang )
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: Tingsryds camping igen!

Som sagt: "Som man bäddar, får man ligga!"

Jappe

Det få mig att fundera....
Det här bäddar ju våra sängar också...leder sånt här till att vi kommer att sova gott i "välbäddade" sängar??
Tack, jättesnällt verkligen... men den bäddhjälpen känns det som att jag kan vara utan!

Carola
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen