• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tingsryds camping igen!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Lars o Annica

HBK Medlem
Inlägg
759
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
8996
Medlemskap
2024
Sv: Tingsryds camping igen!

Screenshot_2012-10-21-16-46-00.jpg

Så här ser det ut på plats, utifrån detta gör vi olika tolkningar i det lämpliga att parkera där.
Som tur är är det ok att ha egna åsikter alla behöver inte tycka lika.

Tyvärr kom det väl inte mycket gott ur denna diskussion men en annan gång kanske..

Hade Lars
 

Rolf och Monica

HBK Medlem
Inlägg
1.394
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
5639
Medlemskap
2025
Sv: Tingsryds camping igen!

Den p-platsen vi stod på finns ej med på denna bilden men det viktigaste är att det är en allmän parkeringsplats till för allmänheten och dit räknar jag mig så alltså är det tillåtet även för mig att parkera där.

Monica
 
F

F.d. 7023

Guest
Sv: Tingsryds camping igen!

Lars, och en del andra:
Nej, det kom inte mycket gott ur denna diskussion och jag tvivlar på att det
gör det nästa gång heller.

ödmjukast peter
 

Rolf och Monica

HBK Medlem
Inlägg
1.394
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
5639
Medlemskap
2025
Sv: Tingsryds camping igen!

Säger ni som inte behövde uppleva det hela. Det var ingen trevlig tillställning och jag tackar högre makt att jag reagerade med ilska. Mycket värre för dem som blivit rädda och ledsna. Vill inte att detta ska behöva drabba andra, så jag upplever nog att det kommit något gott ur detta om det innebär att ingen mer blir behandlade så här.

Monica
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.269
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Tingsryds camping igen!

Tycker Gärd har beskrivit problemet på ett sakligt sätt.

Däremot så får väl framtiden visa om det kommer en anmälan mot campingvärden för det avgift han fått in.
 

petterssonbj

HBK Medlem
Inlägg
1.116
Kommun
Tibro
HBK-Nr
5111
Medlemskap
2024
Sv: Tingsryds camping igen!

Monica, har ni inte parkerat i det område som kartan i inlägg 221 visar förstår jag inget
av denna diskussion.
 
Senast ändrad:

Rolf och Monica

HBK Medlem
Inlägg
1.394
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
5639
Medlemskap
2025
Sv: Tingsryds camping igen!

Jag läste det Inger, men jag håller INTE med om att det inte kommit något gott ur detta. Min andemening när jag började skriva om detta var att ingen annan skulle bli utsatt för detta sedan är det så många andra som inte lägger minsta vikt vid denna upplevelse utan kastar skit i stället och dessutom försvarar campingvärden. Du måste förstå att det har jag väldigt liten förståelse för.

Monica
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.777
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Tingsryds camping igen!

Nu är det mycket känslor. Det gör också att det berömda sunda fönuftet som sägs fixa allt är i botten. Nu vägs snart alla upplevda orättvisor in i den här debatten. Nu finns det en chans att sätta ord på de oförätter man anser sig ustsatt för, eller de snytingar man vill dela ut.

Men stoppa nu och tänk efter! Vi har olika uppfattning kring etiska och moraliska konsekvenser av det inträffade, eftersom de uppfattningarna styrs av vårt eget så kallade sunda förnut, bondförnuft eller andra sk självklarheter. Men det finns inte en chans att vi tusentals medlemmar ska kunna enas om någonting, om vi hela tiden tror att vårt eget "sunda förnuft" är allenarådande!

Så torr och tråkig, men demokratiskt beslutad lagstiftning, är en viktig grundfaktor innan annan praxis kan komma in i bilden. Så måste det få vara. Alltså, är det juridiskt korrekt att stanna över natten på den aktuella parkeringsplatsen med en husbil. Ja, det mesta talat för det. Är det mindre juridiskt korrekt den andra natten. Nej förmodligen inte. Är det OK av den aktuella näringsidkaren att ta betalt på den aktuella parkeringsplatsen. Nej, mycket tyder på att det inte är det.

Det här är grunden för mitt ställningstagande. Om sedan husbilister generellt är snåla är en annan fråga, där jag iofs är böjd att hålla med, men det hör inte hit! Är kommuner och campingägare uppdaterade kring behoven för moderna husbilister. Nej verkligen inte, men det är egentligen också en annan diskussion.

Var det rätt av campingägaren att försöka plocka de här pengarna av husbilister på den aktuella campingplatsen. Nej, allting tyder på att så inte var fallet.

När detta väl sjunkit in kan man börja reflektera över hur vi egentligen vill ha det. Det är här diskussionen bör fortsätta. Då har det verkligen kommit nåt gott ur detta!

:-/<rister
 
D

Deleted member 11118

Guest
Sv: Tingsryds camping igen!

Vi fick en relevant information. Och av det har det blivit 231 svar och 23 559 läsningar en artikel i TingsrydsNytt. Varför??????
 

Håkand

HBK Medlem
Inlägg
979
Kommun
Tidaholm
HBK-Nr
3312
Medlemskap
2024
Sv: Tingsryds camping igen!

Som ni säkert ser har jag bytt hemort, ett faktum som är ganska klart eftersom jag bor mitt emellan, men med detta inlägg tar jag "min Mats ur skolan". Jag har varit/är medlem i många föreningar, föreningar där tant Asta med glädje tillhandahåller bullar på mötet. Frågar man henne så är det inget besvär, men vi alla vet att Asta jobbat länge och väl för att med egna pengar kunna bjuda oss på dessa bullar.
men har aldrig mött denna atityd mot att betala som finns här.Den här föreningen ifråga sätter allt. Husbilshandlare som tar för mycket betalt! Ställplatser som kostar för mycket! Min känsla är att här ifrågasätts alla som vill ha betalt för sina tjänster, detta köper inte jag. Har jag en tomt/tjänst som ifrågasätts så erbjuder jag den, är inte marken min så går pengen i bröstfickan.Vem av er flitiga skribenter på detta forum säger nej till en peng som kommer utöver? Förutsett att du jobbar kommunalt i säg Klippan, en idrottsförening frågar dig om det är OK! att stå där en natt med bussen på fotbolsplannens parkering, som tack för besväret får du en hundring, Lägger du in den i kommunens kassa? Näää trodde inte det. Vi är oss själva närmast 0ch borde tänka därefter. Klubben är nog bra men jag har insett att den är nog inget för mig, därför tackar jag för min tid, länge på hyllan men nu på banan. Återgår till hyllan....

Varför skriver man ett inlägg som man inte vågar stå för:confused:

Den som skrivit detta har inte registrerat varken namn adress eller telefonnummer. För min del bryr jag mig inte alls om innehållet när det inte finns ett namn bakom
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.649
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Tingsryds camping igen!

Ganska enkelt! De bilder som hittills visats är inte helt relevanta. Det är längre till insläppet...
 
F

F.d. 7023

Guest
Sv: Tingsryds camping igen!

Jag läste det Inger, men jag håller INTE med om att det inte kommit något gott ur detta. Min andemening när jag började skriva om detta var att ingen annan skulle bli utsatt för detta sedan är det så många andra som inte lägger minsta vikt vid denna upplevelse utan kastar skit i stället och dessutom försvarar campingvärden. Du måste förstå att det har jag väldigt liten förståelse för.

Monica

Monica,
Vilka anser Du "kastar skit i stället och dessutom försvarar campingvärden?

peter
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen