• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tillfällig importförsäkring

Lasseboy

HBK Medlem
Inlägg
1.417
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
Sv: Tillfällig importförsäkring

Måste bara få ge lite kred till Pål Söberg på Länsförsäkringar.
Jag låg och grubblade över LF import försäkring som var så dum att den bara täckte upp till 250000kr, måste jag byta försäkring bolag nu för att få en vettigt importföräkring som skyddar min resa från Tyskland och hem. Beslutade mig för att ringa och få prata med någon som har hand om trafik försäkringa, hamnade Hos Pål i Vänsesborg tror jag det var, förklarade hela situationen och han höll med om att det var konstig och tog uppgifter på bilen och skulle kontakta VD för trafikförsäkringar.
Ett dygn senare så har de löst mina problem, 2150 kr Helförsäkring 30 dagar.
Så ska man sköta sina kunder och inte som första kontakten jag hade med en handläggare i Borås som sa att detta är våra villkor "take it or leave it"
 
F

F.d. 1470

Guest
Sv: Tillfällig importförsäkring

Kom hem igår med min Dethleffs Globetrotter XXL A9000 2008/Iveco C6518 . Försäkrade den hos Folksam innan, på chassinumret. 5700 kr för helår och då ingick alltså den "tillfälliga" försäkringen på hemresan.

Anders
 

Perrovski

FD HBK Medlem
Inlägg
503
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
232
Medlemskap
2022
Sv: Tillfällig importförsäkring

Ett dygn senare så har de löst mina problem, 2150 kr Helförsäkring 30 dagar.
Så ska man sköta sina kunder och inte som första kontakten jag hade med en handläggare i Borås som sa att detta är våra villkor "take it or leave it"[/QUOTE]



Hej.
Då blir frågan aktuellt igen.
Har samma dilemma som ni hade.
År det någon som har färska uppgifter om tillfälligt försäkring.

Mvh
 
F

F.d. 51113

Guest
Sv: Tillfällig importförsäkring

Jag sa till mannen som hämtade hem min bil från Tyskland ..du får 50.000 :- .. ta med din fru...MEN SE TILL ATT BILEN ÄR KÖRKLAR när jag hämtar den från din bilfirma. ( 50.000:- inkl besiktning,fukt/gas/reg. + flybiljetter 2 pers / diesel fr södra Tyskland / båtbiljett - husbil + 2pers/ försäkring . ...besiktning+ in reg här i Sverige../ körklar +att han köpte 1 massa billig öl till mig fr Tyskland
Ska man ha 1 husbil så räkna med att det kostar på..
Detta är 1 dyr hobby./ så vad är frågan ????
Man måste alltid kalkylera ...har jag råd ell inte.
Ska du vara med & leka så betala vad priset är.
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen