• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Till alla oss Fattiga "Snåljåpar"

I

Ice-Man

Guest
Sv: Till alla oss Fattiga "Snåljåpar"

Ja, surfar/mailar man med lite sunt förnuft så är det ju inget problem med virus heller. ;)

Annars kan man ju alltid köpa en Mac så är DET problemet löst!
(Även om jag inte gillar Mac för övrigt så är det ju en fördel...)

Med sunt förnuft kommer man rysligt långt, inte bara på internet :)

Orkar inte ge mig in i fler äppeldiskussioner men får väl delge nedanstående:
Myten krossad - nytt virus skakar Mac-användarna
Påståendet om att Apple-datorer inte skulle kunna drabbas av virus och trojaner har nu krossats. Det nya viruset kan ta över din dator, varnar säkerhetsexperter.

DagensPS.se – Myten krossad - nytt virus skakar Mac-användarna

Såklart är det inte alls lika populärt att skriva virus till en mindre plattform som dessutom kräver användarens uppmärksamhet vid programinstallation (liknande UAC som lätt går att stänga av).

Hittade även antivirusprogram (finns ju en anledning att det behövs) gratis för Mac - så har vi återknytit till ämnet: Free Antivirus for Mac - Sophos Anti-Virus for Mac Home Edition
 

LasseG

HBK Medlem
Inlägg
976
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
7926
Medlemskap
2026
Sv: Till alla oss Fattiga "Snåljåpar"

Med sunt förnuft kommer man rysligt långt, inte bara på internet :)

Orkar inte ge mig in i fler äppeldiskussioner men får väl delge nedanstående:
Myten krossad - nytt virus skakar Mac-användarna
Påståendet om att Apple-datorer inte skulle kunna drabbas av virus och trojaner har nu krossats. Det nya viruset kan ta över din dator, varnar säkerhetsexperter.

DagensPS.se – Myten krossad - nytt virus skakar Mac-användarna

Såklart är det inte alls lika populärt att skriva virus till en mindre plattform som dessutom kräver användarens uppmärksamhet vid programinstallation (liknande UAC som lätt går att stänga av).

Hittade även antivirusprogram (finns ju en anledning att det behövs) gratis för Mac - så har vi återknytit till ämnet: Free Antivirus for Mac - Sophos Anti-Virus for Mac Home Edition

Hehe, det ska bli kul att lägga fram för frukt-nissarna! ;)
Nä, den diskussionen är som vanligt dömd att spåra ur så den är det lika bra att hoppa över!
 
Toppen