I
Ice-Man
Guest
Sv: Till alla oss Fattiga "Snåljåpar"
Med sunt förnuft kommer man rysligt långt, inte bara på internet
Orkar inte ge mig in i fler äppeldiskussioner men får väl delge nedanstående:
Myten krossad - nytt virus skakar Mac-användarna
Påståendet om att Apple-datorer inte skulle kunna drabbas av virus och trojaner har nu krossats. Det nya viruset kan ta över din dator, varnar säkerhetsexperter.
DagensPS.se – Myten krossad - nytt virus skakar Mac-användarna
Såklart är det inte alls lika populärt att skriva virus till en mindre plattform som dessutom kräver användarens uppmärksamhet vid programinstallation (liknande UAC som lätt går att stänga av).
Hittade även antivirusprogram (finns ju en anledning att det behövs) gratis för Mac - så har vi återknytit till ämnet: Free Antivirus for Mac - Sophos Anti-Virus for Mac Home Edition
Ja, surfar/mailar man med lite sunt förnuft så är det ju inget problem med virus heller.![]()
Annars kan man ju alltid köpa en Mac så är DET problemet löst!
(Även om jag inte gillar Mac för övrigt så är det ju en fördel...)
Med sunt förnuft kommer man rysligt långt, inte bara på internet
Orkar inte ge mig in i fler äppeldiskussioner men får väl delge nedanstående:
Myten krossad - nytt virus skakar Mac-användarna
Påståendet om att Apple-datorer inte skulle kunna drabbas av virus och trojaner har nu krossats. Det nya viruset kan ta över din dator, varnar säkerhetsexperter.
DagensPS.se – Myten krossad - nytt virus skakar Mac-användarna
Såklart är det inte alls lika populärt att skriva virus till en mindre plattform som dessutom kräver användarens uppmärksamhet vid programinstallation (liknande UAC som lätt går att stänga av).
Hittade även antivirusprogram (finns ju en anledning att det behövs) gratis för Mac - så har vi återknytit till ämnet: Free Antivirus for Mac - Sophos Anti-Virus for Mac Home Edition