F
F.d. 55451
Guest
Senast redigerad av en moderator:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
........... Tror man at man kan topplade batteriet bare med ca 10min i gassingsfasen, er man på tur............
Et batteri er ikke fulladet når ladestrømmen er 2A, jeg har sagt at mitt batteri har ladestrøm på under 0,5-0,0A. Det burde være mer oppladet?
..............
..............
Min dynamo prøver å lade opp til ca 14,5 volt ( derfor 2 amp ! forsøkt ladning ) men det vil ikke batteriene - de blir belastet, og kan begynne å koke / lukt............
............... det er batteriet som bestemmer hvor stor ladestrømmen får bli. Forutsetter at reimene er stramme nok og regulator og dynamo er i god stand....
-Det med din 7 lader forstår jeg ikke.
.
Se beskrivning / information.......7 trinsladeren stopper på 14,3 volt - det vil batteriererne* som er mix av AGM/fritidsbatteri...........
Mener du att om jeg kunne oplade 5 år gamle batterier med sidste 2 ampere ville jeg få 20 % mer' - aaahDet eneste du har vist her, er at du har tilført batteriet ca det samme som du har tappet fra det. Det har jeg vært enig i hele tiden at å tilføre et batteri som ikke er mer en ca. 80% oppladet strøm går fortere med generatoren enn DCDC laderen. De siste 20% vil du aldri greie med generatoren, men det gjør jeg, og det er med de siste %som skal til å få batteriet oppladet uenigheten er.
.
............ men jeg har et tap på full effekt og den vil jeg ikke få nå med Smartpassen, som gjør at ladetiden blir enda kortere...................