Hej, brytaren är säkert inte original med det utseendet samt sockerbiten, men fläkten kan mycket väl vara original.
Det satt originalmonterade fläktar även i en del bilar runt -90, men de styrdes ofta av en klicktermostat på röret bak som blir varmt som slog till och från fläkten.
(Om du får inspiration någon gång så byt gärna ut den gamla borstade fläkten mot en eller kanske två medium datafläktar så får du både effektivare luftbyte och mindre strömförbrukning.)
Men det jag skulle tala om är, att om skåpet inte är väldigt udda av någon anledning, men i princip så kan man säga att 12V driften/patronen aldrig styrs av av någon termostat utan den ger fullt klös hela tiden. tyvärr har den lägre effekt än 230V patronen som styrs av termostaten, så 12V är igång hela tiden som bilen är igång och generatorn laddar.
SÅ om termostaten krånglar så skulle det bara påverka 230V's driften, vilken ju verkar funka sämst ibland....
Om 12V's driften skulle krångla så skulle det kunna bero på spänningsfall någonstans. Du har ju ett relä till 12V's driften som drar av D+ när generatorn laddar antar jag, och det brukar kunna krångla med bra kontakt efter lång tid.
Det är ju också väldigt vanligt med spänningsfall i kablarna och kopplingar till kylskåpets 12V's drift.
Mät spänningen på startbatteriet när bilen är igång och som då borde vara lite över 14V.
Mät sedan spänningen mellan plus och minuskabeln till 12V värmepatronen bakom kylskåpet.
Svårt att säga något värde, men helst bara några tiondels Volt mindre än spänningen på startbatteriet, annars minskar effekten rejält.
M.v..h. JANKRO.