Precis det är samma router och det som skilljer är dom medföljande antennerna och kablarna jag postat i tidigare inlägg.Jag har ställt frågan till Wifi.se :
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Precis det är samma router och det som skilljer är dom medföljande antennerna och kablarna jag postat i tidigare inlägg.Jag har ställt frågan till Wifi.se :
Anntennerna lösa kostar 150kr styck och det är ju 5st, jag valde den här varianten för att testa utan fast antenn på taket och det fungerar riktigt bra så jag slipper en utvändig antenn, dom vanliga antennerna i hårdplast finns även med i paketet som jag testade först.Så enda skillnaden är egentligen att Wifi.se variant har antenner som kan fästas en bit bort från själva burken och att det medföljer 2 olika strömkablar.
Så det blir mycket pengar för 2 kablar.
Rutx50 säljs ju med antenner den också. Extra strömkabel för 179:-.
Dom i plast fungerar men dom lösa antennerna gav bättre och starkare signal och då slipper jag en yttre antenn som annars är det optimala. Har man routern i ett skåp som jag har så är en takantenn eller dom lösa den bästa lösningen, har man routern i det fria i bilen fungerar plastantennerna.Jari, funkar inte de vanliga antennerna i hårdplast lika bra som de andra med sladd?
Fast man köper väll den just för att man behöver dom extra antennerna och kablarna eller kollar du inte innan vad som ingår i det du köper? Behöver du dom inte köper du ju bara routern.Så vi kan kostantera att wifi.se säljer samma router med en massa tillbehör vi inte behöver för för flera tusen mer? Jag känner mig lurad!
En mass antenner och strömkablar jag inte behöver åker i soptunnan….
Vad säger styrelsen om detta?