• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Teltonika RUTX50 5G-router VS Wifi Performance 5G

Agneta & Kjell

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
30829
Medlemskap
2025
Så enda skillnaden är egentligen att Wifi.se variant har antenner som kan fästas en bit bort från själva burken och att det medföljer 2 olika strömkablar.
Så det blir mycket pengar för 2 kablar.
Rutx50 säljs ju med antenner den också. Extra strömkabel för 179:-.

Jari.T

HBK Medlem
Kommun
Tierp
HBK-Nr
34904
Medlemskap
2025
Så enda skillnaden är egentligen att Wifi.se variant har antenner som kan fästas en bit bort från själva burken och att det medföljer 2 olika strömkablar.
Så det blir mycket pengar för 2 kablar.
Rutx50 säljs ju med antenner den också. Extra strömkabel för 179:-.
Anntennerna lösa kostar 150kr styck och det är ju 5st, jag valde den här varianten för att testa utan fast antenn på taket och det fungerar riktigt bra så jag slipper en utvändig antenn, dom vanliga antennerna i hårdplast finns även med i paketet som jag testade först.

Jari.T

HBK Medlem
Kommun
Tierp
HBK-Nr
34904
Medlemskap
2025
Jari, funkar inte de vanliga antennerna i hårdplast lika bra som de andra med sladd?
Dom i plast fungerar men dom lösa antennerna gav bättre och starkare signal och då slipper jag en yttre antenn som annars är det optimala. Har man routern i ett skåp som jag har så är en takantenn eller dom lösa den bästa lösningen, har man routern i det fria i bilen fungerar plastantennerna.

Agneta & Kjell

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
30829
Medlemskap
2025
Tack Jari för dina svar.
Jag tänker att min nya router får stå där min nuvarande står på hyllan ovanför kylskåpet så har jag koll på alla lampor och det finns ett eluttag precis bredvid.

Och tack till alla andra som o kså har kommit med fina inlägg.

Henrikss

HBK Medlem
Kommun
Hörby
HBK-Nr
43025
Medlemskap
2025
Så vi kan kostantera att wifi.se säljer samma router med en massa tillbehör vi inte behöver för för flera tusen mer? Jag känner mig lurad!
En mass antenner och strömkablar jag inte behöver åker i soptunnan….
Vad säger styrelsen om detta?

Jari.T

HBK Medlem
Kommun
Tierp
HBK-Nr
34904
Medlemskap
2025
Så vi kan kostantera att wifi.se säljer samma router med en massa tillbehör vi inte behöver för för flera tusen mer? Jag känner mig lurad!
En mass antenner och strömkablar jag inte behöver åker i soptunnan….
Vad säger styrelsen om detta?
Fast man köper väll den just för att man behöver dom extra antennerna och kablarna eller kollar du inte innan vad som ingår i det du köper? Behöver du dom inte köper du ju bara routern.

Toppen