• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Törs man åka till Göteborg?

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 53358

Guest
Sv: Törs man åka till Göteborg?

Jag har förståelse för polisens reaktion och skjutningar.
De har mindre än en sekund på sig att fatta rätt beslut, fel beslut kan resultera i att polisen blir dödad eller dömd för tjänstefel och arbetslös.
De har inte tiden som finns vid en rättegång, att analysera vad det är för vapen, vad brottslingen har för avsikt, om det möjligtvis går att lösa på annat sätt och därtill avbrott för lunch.
Det är som för ett par månader sedan, man har inte tiden för analys. Jag var ute och cyklade, mötte en bilkö, en bil bröt sig ut och gjorde en omkörning.
Enda chansen för mig att överleva, var att svänga ner i diket. Ingen stannade, fast de måste ha sett det hela. När jag kom hem och skakade, frågade frugan " du tog väl bilnumret ". Jag hade fullt upp att klara livhanken.
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Sv: Törs man åka till Göteborg?

Åka till Göteborg, Södertälje, Malmö eller annan storstad i Europa. Vad är alternativet, stanna hemma? Var skall man välja att resa? Bor i en lugn förort i Skåne. För något år sedan så var där en ren avrättning mitt på ljusa dagen . Död man hittades i Borgeby - Sydsvenskan, och alla i byn (nästan 4000) har varit på polisförhör. Vad jag vet så är det fallet inte löst. Skall man skriva mer om detta så övergår det till politik och det får vi inte skriva om här. Men jag kan passa på att länka till denna http://www.husbilsklubben.se/forums/posts/495935 för er som tänker köra till Frankrike. Hur många år tar det tills vi har samma kartor i Sverige?
 

ThomasA

HBK Medlem
Inlägg
4.195
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
15030
Medlemskap
2024
Sv: Törs man åka till Göteborg?

Klart man kan åka till Göteborg. Har bott här sesan 1986 och inte känt något som hellst problem att vara på stan. Buset sköter sig sjäva och sanerar sig på sikt. Ta chansen att komma till stan och må gott. Det finns massor av " place" att besöka. Trots alla artiklar som skrivs om stan's olika problem, är det värt att göra ett besök hos oss. Välkomna!
 
F

F.d. 53358

Guest
Sv: Törs man åka till Göteborg?

Just nu. Skottlossning på pizzeria i Ljungskile och samtidigt i Göteborg. Det sprider sig. Jag blir rädd för utvecklingen, inte för egen del, men för våra barns.
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Törs man åka till Göteborg?

Förfärligt är bara förnamnet på den våldsutveckling som varit i Sverige under senare år.
MEN samtidigt är det nog tyvärr så att vi levt i en "skyddad verkstad" rätt länge. Nu får vi anpassa oss till den verklighet stora delar av världen lever i.
Jag tänker inte stänga in mig med störthjälmen på. Kommer fortsätta att besöka Göteborg, Malmö och Stockholm så ofta jag behöver/får lust. Man kan råka ut för olyckor var som helst.
Sen behöver man ju inte dumdristigt söka upp uppenbara problemmiljöer, eller uppträda berusad på bakgator i någon storstad i småtimmarna. Men för övrigt kommer jag att fortsätta att leva som vanligt, även när jag besöker Göteborg.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Törs man åka till Göteborg?

"På min tid", när jag växte upp i Göteborg, fanns det ordningspolis som höll ordning och allmogen i herrans tukt och förmaning. Finns inte den kvar i Göteborg?

Jappe
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Törs man åka till Göteborg?

Jappe, det sk. klientelet på din tid var inte i närheten av det som härjar nu. De som finns idag kommer från miljöer där våld & grymheter är vardagsmat. Som tur är så är dom inte överrepresenterade i samhället & egentligen inte ett så stort problem. Det dom håller på med är däremot väldigt allvarligt eftersom dom riskerar livet på vanligt hederligt folk vid sina uppgörelser.

Bennie
 
F

F.d. 53358

Guest
Sv: Törs man åka till Göteborg?

Tiderna förändras. När jag var barn, då var mord förstasidesstoff, nu är det en liten notis.
För några år sedan kom en blodig man och skrek och slog på dörren hos en granne. Grannen släppte inte in honom, men ringde polis och ambulans. Det visade sig senare att det var en gängmedlem som skulle avlivas, men han lyckades smita, efter att blivit skadskjuten. Så visst kommer man nära buset.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Törs man åka till Göteborg?

Då blir min fråga självklart följande: Varför har inte polisen anpassat sig till de rådande förhållandena? Polisens uppgift är väl densamma idag som förr!

Är det lagstiftningen och "diskrimineringsfjollorna" som hindrar polisen att utföra sin uppgift? Eller, vad är det?

Jappe
 
F

F.d. 53358

Guest
Sv: Törs man åka till Göteborg?

Svaret finns på inlägg 141
Bäst att hålla sig på avstånd.
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Törs man åka till Göteborg?

Jappe

Lätt att svara på. Orsaken är den svenska mentaliteten. I det här landet klagas det på tiggare, invandring, mc-gäng, människosmuggling, & annan organiserad kriminalitet. Om våra politiker skulle komma med förslag på åtgärder så blir det ett jäkla liv på invånarna. Likaså om polisen skulle ta i med hårdhanskarna eller tvingas skjuta i nödvärn så skriker folk om polisbrutalitet. Att vara polis i dagens Sverige & i synnerhet på orter där slöddret grasserar är modigt. Det är nog ingen av oss som vill riskera livet i arbetet & utsättas för påfrestande utredningar förutom dessa modiga poliser.

Bennie
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Törs man åka till Göteborg?

Jappe

Lätt att svara på. Orsaken är den svenska mentaliteten. I det här landet klagas det på tiggare, invandring, mc-gäng, människosmuggling, & annan organiserad kriminalitet. Om våra politiker skulle komma med förslag på åtgärder så blir det ett jäkla liv på invånarna. Likaså om polisen skulle ta i med hårdhanskarna eller tvingas skjuta i nödvärn så skriker folk om polisbrutalitet. Att vara polis i dagens Sverige & i synnerhet på orter där slöddret grasserar är modigt. Det är nog ingen av oss som vill riskera livet i arbetet & utsättas för påfrestande utredningar förutom dessa modiga poliser.

Bennie

Jag tror inte det skulle bli något jäkla liv på varken invånare eller folk om man tar itu med problemen, men däremot skulle det bli ett ramaskri från massmedia.
De politiker eller tjänstemän som agerar skulle bli fullständigt nedsablade och vara tvungna att avgå och bli förföljda av sk journalister och reportrar tills de gör en dubbelpudel.
Mitt förtroende för svensk massmedia är inte ens NOLL, det är minus tio! Och det är sämre betyg än jag ger till bankväsendet, och det säger inte lite.
 

Rusken

HBK Medlem
Inlägg
698
Kommun
Norge
HBK-Nr
4874
Medlemskap
2024
Sv: Törs man åka till Göteborg?

Fra sidelinjen kan det se ut som om Sverige er ett tapt land. Gjenger, fremmed populasjoner overtar bydeler, politikerne vedtatt at neste valg egentlig er uten betydning osv.. Trist...
Jeg elsker Sverige og den befolkning jeg kjenner fra tidligere, og så har dere den vakreste nasjonalsangen i verden, den er sterk og rører hjertet til tårer!.

I påsken kommer vi som vanlig de siste 14 år, over grensa på påskeferie og shopping.

:)
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Törs man åka till Göteborg?

Rusken mens jeg bodde i Lørenskog hadde vi et par tilfeller av gjengoppgjør i nabolaget. Første gang var det skyting mot et pizzasted 15 m fra min bobil, noe senere drap av en innehaver av et gatekjøken et par km vekk. Mulig det før dette vært forsøk på mordbrann - et annet pizzasted 500 m fra oss brant ned til grunnen ingen årsak funnet. Alle 3 stedene hadde en tilknyttning til en av 2 gjenger i Oslo a og b.
 
F

F.d. 53358

Guest
Sv: Törs man åka till Göteborg?

Nu skjuts det runt om. Ljungskile, Uddevalla, Borås. Nu senast i natt Biskopsgården Göteborg. Hur många döda just nu vet man inte. Upplopp vid två sjukhus Sahlgrenska och Östra. 30-40 poliser på plats.
Har inte varit i Biskopsgården sedan jag var barn.
Skulle vara intressant att veta var gränsen mellan gänguppgörelse och krigszon går. Skjutning bland folk på krog, med automatvapen, då är väl denna gräns i det närmaste överskriden.
 
F

F.d. 25867

Guest
Sv: Törs man åka till Göteborg?

Jag var med på 60-talet och byggde tillfarterna till Älvsborgsbron, bl.a. en gångtunnel i Biskopsgården.
Jag skulle idag överhuvud taget sätta min fot på Hisingen.
Sverige måste sluta lalla och gossa med alla dessa gangster.
(Nu far det väl f-n i moderatorn?)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen