Stefan Lindmark
HBK Medlem
Vad hittar man tömningsstation i västra Götaland är i alingsås jag vet ett kanonställe i skara men är för långt just nu campingar tar ej emot sådan tjänster dåligt
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Bara latrin![]()
Tollered
Många campingar får du släppa o fylla mot avgift typ 50 - 80 krVad hittar man tömningsstation i västra Götaland är i alingsås jag vet ett kanonställe i skara men är för långt just nu campingar tar ej emot sådan tjänster dåligt
Det kan man väl förstå, varför skall dom serva de som inte är deras kunder?Vad hittar man tömningsstation i västra Götaland är i alingsås jag vet ett kanonställe i skara men är för långt just nu campingar tar ej emot sådan tjänster dåligt
Detta gäller alla, inte bara HBK medlemmar.Medlemmar i HBK har (hade) möjlighet att tömma/fylla tankar för 60kr hos alla First Camp-anläggningar.
Jag använder för det mesta Trafikverkets rastplatser och tömmer gråvattnet med en medhavd hink på samma ställe som jag tömmer toakassetten. Har för övrigt två extra kassetter.Vad hittar man tömningsstation i västra Götaland är i alingsås jag vet ett kanonställe i skara men är för långt just nu campingar tar ej emot sådan tjänster dåligt
Inte i alingsås har ringt lygnareds camping och lövekulle camping svarar bara för egna gäster dåligtMånga campingar får du släppa o fylla mot avgift typ 50 - 80 k
I europa fungerar det mycket bättre dom kann det härmed husbil!!Det kan man väl förstå, varför skall dom serva de som inte är deras kunder?
Vad innehåller ditt gråvatten? Matrester efter disk, lite smuts från händer och fötter efter tvättning., potatiskokvatten.
Nu är jag ute på hal is. Kör in på en skogsväg med bra vattengenomsläppning.![]()
Japp du är ute på hal is. Grov stämpling till kraftfullt miljöbrott!Vad innehåller ditt gråvatten? Matrester efter disk, lite smuts från händer och fötter efter tvättning., potatiskokvatten.
Nu är jag ute på hal is. Kör in på en skogsväg med bra vattengenomsläppning.![]()
Min avtappning är väldigt låg för ej under någon hink +att ibland kan tanken vara full ca 200literJag använder för det mesta Trafikverkets rastplatser och tömmer gråvattnet med en medhavd hink på samma ställe som jag tömmer toakassetten. Har för övrigt två extra kassetter.
Då är det väl på tiden att Sverige gör något åt det när inte camping tar I mot mot betalningJapp du är ute på hal is. Grov stämpling till kraftfullt miljöbrott!![]()
Skämt åsido. Gråvatten, eller BDT-vatten (Bad, Disk, Tvätt), är för oss husbilister i huvudsak avloppsvatten från dusch, handfat, disk och köksvask. Det innehåller tvålrester, diskmedel, fett, matrester, mikroplaster, kemikalier ibland tvättmedel, som tillsammans utgör en stor miljö- och hälsorisk genom att bidra med näringsämnen, organiska ämnen och patogener. Särskilt diskvatten klassas faktiskt som "mörkt gråvatten" och är svårare för naturen att rena pga dess höga innehåll av fetter, matrester och mikroorganismer! Tänk på det! Dessutom stinker gråvatten väldigt fort, särskilt när det blir lite varmt. Blir en ganska ordentlig bakteriekultur! Så töm för fasen ditt gråvatten på godkända tömningsställen, ingen annan stans! Hur svårt kan det vara? Frågor på det?