Carthagofrik
FD HBK Medlem
Någon som har gjort täthetskontroll hos Bengt i Örkeljunga och vet vad priset är där?
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Jag vet att det är mycket viktigt att göra årlig kontroll men ville bara kolla lite vad det kostarDen årlige kontrollen avdekker svakhetene før det blir alvorligere skader.
Dette er grunnen til at det er et krav at en må kontrollere bilen en gang i året for at garantien skal gjelde.
Et av problemene produsentene har er at limet påføres manuellt, og det kan oppstå svake fuger. I løpet av noen år vil de fleste slike svake punkter bli avslørt og rettet opp. Bra det brukes isolasjon med lukkede celler slik at vannet ikke trenger langt inn i isolasjonen. Etter 10 år med kontroller og ettertetting burde bilen bli helt ok.
Om du är medlem i Carthagoklubben så är prset 500:-
Anders.B
Jag har haft ett samtal med HYMER Ängelholm om att fuktkontrollen skall vara gratis under garantitiden och de säger de att den är men att de tar betalt för "underredsbehandlingen". De sprutar underredet med linolja från Biltema. Tycker själv att det är bra betalt får den den sprutningen. Men vad gör man? Det är bara att bita ihop. Erbjöd mig att spruta linoljan själv men det skulle äventyra garantin blev svaret.Finns det någon som hänvisat till detta avtal?
Betalade 800 kr till Hymers åf. Fick inget protokoll, vederbörande gick in i bilen och luktade varefter han konstaterade att allt var ok. Tid max 5 min för hela besöket. Hymer kräver att bilen läcktestas av dom.