• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Täthetskontroll

F

F.d. 2577

Guest
Sv: Täthetskontroll

Kan man få några adresser i Tyskland, på fukttestverkstäder. Gärna med era erfarenheter om pris, plats och inte minst kvalté. Hur har ni bokat? För jag gissar att det inte bara är att åka "förbi" vid tillfälle.
Leffe
 

Rusken

HBK Medlem
Inlägg
698
Kommun
Norge
HBK-Nr
4874
Medlemskap
2024
Sv: Täthetskontroll

Hei!

For egen del så bruker jeg min forhandler i Schwarzenbek. Der har jeg kjøpt mine tre siste bobiler siden 2004. Og neste bobil vil også bli kjøpt der!.
 

callee

HBK Medlem
Inlägg
58
Kommun
Vaggeryd
HBK-Nr
1609
Medlemskap
2024
Sv: Täthetskontroll

Hej,ska göra täthetskontroll (för garantin)på min Bürstner 07 och har fått fått prisuppgifter på 500-600:-SEk hos auktoriserade Bürstnerhandlare ,vilket jag finner helt OK. Bilen är direktimporterad, hade den varit svensksåld hade det varit gratis.
Ha de
Callee
 
Senast ändrad:
I

Iveco 35

Guest
Sv: Täthetskontroll

Karianne. Är det den första fukttesten du skall göra efter sex månader då skall du absolut inte betala något för den. Den är helt fri enligt garantipapperna. Skall dock utföras av Mc-Louis verkstad. Den årliga fukttesten har dom däremot innskrivit i köpehandlingarna att dom skall utföra mot ersättning. Sorry.:(Mvh. Olle.
 
J

Jarn

Guest
Sv: Täthetskontroll

Till Leffe Ny.

Jag letade efter återförsäljare i Tyskland till det husbilsmärke jag hade. Sedan ringde jag o frågade efter pris o bokade tid.
När jag hade en Dethleffs för några år sedan fick jag betala 85 € hos en handlare, plus han fixade några småfel på garantin när jag var där.
Min senaste Bürstner var gratis, för då besökte jag handlaren där jag köpt den.

Däremot är de väldigt noga att det skall ske inom den föreskrivna tidsperioden.
 
F

F.d. 2577

Guest
Sv: Täthetskontroll

Tack Rolandn, jag går ut på nätet och letar. Tänkte kanske att hitta en genväg via klubben. Har någon annan erfarenhet från oberoende märketstest?
Leffe
 

Preben

HBK Medlem
Inlägg
1.081
Kommun
Sjöbo
HBK-Nr
1472
Medlemskap
2024
Sv: Täthetskontroll

Det är ju upp till var och en att bevaka sina garantier, CBI tar gärna emot och hjälper er
 

Preben

HBK Medlem
Inlägg
1.081
Kommun
Sjöbo
HBK-Nr
1472
Medlemskap
2024
Sv: Täthetskontroll

Ni som många andra kunder ifrån Weidars kommer till CBI AB och skäller ut dom för att ni blir tvugna att köra så långt för att få eran garanti gjord, därför kan man förstå att den ni nu pratade med nere på CBI AB blev irriterad på er när dom inte gör annat än att ställa upp. Dessutom så stämmer det inte att du ska betala 800Kr för din fukt test om det nu är din första test, för den första kollen som görs hos MC Louis så får du både fukt och gasol kontrollen GRATIS samt att dom gör även en optisk besiktning av bilen.
 
F

F.d. 1478

Guest
Sv: Täthetskontroll

Hej

McLouis:
Vi har varit i kontakt med dom. Dom ville ha 800kr för testet. Dessutom fick vi en utskällning för att vi inte utfört testet inom tiden som vi skulle. Det känns inte roligt att åka en en hel dag till en förhandlare som inte ens är trevlig.
Någon annan som har erfarenhet av CBI????

MVH
Karianne

Hur gick det sen? :wideeyed:
 

KarinoBengt

HBK Medlem
Inlägg
563
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
2025
Medlemskap
2025
Sv: Täthetskontroll

Hej Alla
Jag undrar om det är olika pris på täthetskontrollen för olika fabrikat. Jag tänker på den som skall göras för att garantin skall gälla. I vår garantibok står 500,00 självkostnadspris men handlaren vill ha betydligt mera. Så vad har Ni betalat?
// Ola
Var hos Husbilslandet förra veckan. Fukttest kostade 0:- kr. Även garantiåtgärder på bilen som jag köpte begagnad efter bruk i 2 år, har åtgärdats mycket generöst.
Bengt
 
Toppen