• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tänker stort och framåt nu!

göte27

HBK Medlem
Inlägg
183
Kommun
Vetlanda
HBK-Nr
27
Medlemskap
2024
Sv: Tänker stort och framåt nu!

Modifiera FIAT står det i ett av inläggen, reparera måste väl vara det som menas?
 
Senast ändrad:
F

F.d. 3581

Guest
Sv: Tänker stort och framåt nu!

Nån som vet om Härjarö är sålt ?

ds
 
F

F.d. 15719

Guest
Sv: Tänker stort och framåt nu!

He he har inte kollat, det kom ju en husbils-säsong emellan liksom!

Härjarö ägs av Nordic Camping enligt dagens uppgifter kolla hemsidan www.ncsab.se.

Kanske var detta en för stor anläggning för oss att börja med???

Undrar om det finns en genuint intresse för den här frågan?

/elisabeth :wink:
 
F

F.d. 2621

Guest
Sv: Tänker stort och framåt nu!

Dé du, Elisabeth, klara besked från broderfolket!

Inom HBK:s hank och stör och med de stadgar och programförklaringar som gäller är nog ideen "något för tidigt väckt". Kanske litet djärvt, men jag tror inte att vi är beredda för beslutsrundan ännu! Rätta mig om jag felbedömer situationen.
För CC kan det vara en helt annan femma; deras medlemmar gillar ju campingar och reser inte ut så mycket till Kroatien, Spanien och allt vad det heter för att övervintra.

Men - genuint roligt var det i alla fall att spåna till litet! Fortsätt med dina roliga vinklingar, Elisabeth! De behövs i höstmörkret.
 
F

F.d. 3581

Guest
Sv: Tänker stort och framåt nu!

Elisabeth,
lyssna inte till dessa domedagsprofeter inom eller utom riket.
Speciellt utom riket som skriker med versaler...
Ni som anser att undergången är nära kan väl behålla den uppfattningen hemma i kammaren och låta visionärer och entreprenörer komma till tals.

Snälla ni, kverulanter - stanna vid morgonfikat o späd gärna ut med en droppe klar...
så kanske ni mår bättre..
ds
ps
detta är nog skrivet inom "hanken o störet" nästgårds.
ds
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 15719

Guest
Sv: Tänker stort och framåt nu!

Det är helt lugnt!! Hade inte tänkt etablera verksamheten utomlands i alla fall.

Har man inga drömmar eller visoner så blir tillvaron ganska trist och allt man skriver och säger är ju en reflektion av ens egna tankar. :)

Jag är en vuxen kvinna med alla knivar i lådan (väl vässade) och van att sticka ut hakan i diverse frågor, men jag väljer mina krig! Alla inlägg är inte personligt riktade till just mig och därför behöver jag ju inte svara på allt - typ.

Gillade diskussionen om en HBK anläggning - den aktiverade en massa medlemmar och skapade en del goda skratt vilket aldrig är fel!

/elisabeth
som späder ut med en droppe klor!
 
F

F.d. 4879

Guest
Sv: Tänker stort och framåt nu!

Jag har ju träffat dej IRL i alla fall två gånger och jag vet att det finns säkerligen allvar bakom det hela också, du har ju en hel del erfarenhet från ditt jobb och hobby även om det inte handlar om campingar. Kör på Elisabeth, behövs massor av kvinnor som du (även om jag har en likadan..). Inget är omöjligt om man gör nåt istället för frågasätter och kritiserar.
 

Knerten

HBK Medlem
Inlägg
258
Kommun
Norge
HBK-Nr
180
Medlemskap
2024
Sv: Tänker stort och framåt nu!

Unnskyld hundvakten, at jeg skrek. Jeg skal heretter holde meg til minusklene. :)

Men mitt krystallklare budskap er at jeg ikke synes at en klubb som HBK skal eie og drive stellplasser, derfor tok jeg i litt!

Erfaringen min fra Norsk Caravan Club er at i de avdelinger som har egne campingplasser blir det uenighet, konflikter, uvennskap og bråk. Derfor dette velmente råd.

Det er vel nok av andre og viktigere saker klubben kan jobbe med? Saker som berører fler enn en liten "elitegruppe" på 10 - 20 medlemmer... (av snart 3000 medlemmer)

mvh magne

PS: Nå får jeg vel verbal bank så øyet blir både rødt, hvitt og blått! :msn_weird:
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Tänker stort och framåt nu!

PS: Nå får jeg vel verbal bank så øyet blir både rødt, hvitt og blått! :msn_weird:

Slik at du passer til flagget vårt? Spøk tilside, helt enig at det ikke er noe som klubben skal gjøre, men er det noen medlemmer som går sammen om et prosjekt med en eller flere stellplasser så bør vi andre benytte disse og betale for vår bruk. Riktig utført så kan en god plass bli en god butikk, feil utført og en har et sort hull.
 
F

F.d. 3581

Guest
Sv: Tänker stort och framåt nu!

Unnskyld hundvakten, at jeg skrek. Jeg skal heretter holde meg til minusklene. :)

Men mitt krystallklare budskap er at jeg ikke synes at en klubb som HBK skal eie og drive stellplasser, derfor tok jeg i litt!

Erfaringen min fra Norsk Caravan Club er at i de avdelinger som har egne campingplasser blir det uenighet, konflikter, uvennskap og bråk. Derfor dette velmente råd.

Det er vel nok av andre og viktigere saker klubben kan jobbe med? Saker som berører fler enn en liten "elitegruppe" på 10 - 20 medlemmer... (av snart 3000 medlemmer)

mvh magne

PS: Nå får jeg vel verbal bank så øyet blir både rødt, hvitt og blått! :msn_weird:
Det har inte varit aktuellt att HBK skall driva campingplats i denna diskussion..
Vi för en dialog under markisen på HBKs web.
Det innebär inte med AUTOMATIK ATT KLUBBEN SKALL INVOLVERAS i frågor som avhandlas här....!!!!!!!
ds
 
B

Boxer

Guest
Sv: Tänker stort och framåt nu!

Oj oj nu hettar det till igen.
Detta handlar ju bara om några medlemmar som spånar lite i höstmörkret, ta inte allt så allvarligt ingen har sagt att klubben ska vara inblandad.
Jag är inte intresserad av någon camping men tycker att det ska finnas utrymme för att leka och spåna lite.
Vem vet det kanske utmynnar i att några medlemmar fixar om inte en camping så i alla fall en ställplats, då kommer jag gärna och besöker.
 
F

F.d. 4754

Guest
Sv: Tänker stort och framåt nu!

Hej.

Detta var en av de trevligaste trådar som jag skrivit i. Därför sparkade jag på den igen efter den varit i vila under sommaren. Ibland kan det väl bara få vara roligt?...

Skulle den leda till något riktigt konkret så får vi nog fundera en vända till...

Hälsningar
Knausen
 
F

F.d. 3581

Guest
Sv: Tänker stort och framåt nu!

Knerten, nej ögat blir inte rött, vitt o blått..
Det blir gult o blått.....
:twitcy:
 
Toppen