• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tänker stort och framåt nu!

F

F.d. 839

Guest
Sv: Tänker stort och framåt nu!

Onslow & Elisabeth,

Jag är med ;)
 
F

F.d. 4879

Guest
Sv: Tänker stort och framåt nu!

Jag är med jag med! Självklart ska vi ha en verkstad där jag kan modifiera Fiatar om dagarna, men jag vill ha % på den omsättningen! Sen har jag ju även en bra och användbar traktor så jag kan sköta om grön områdena oxå! Det här kan bli hur bra och hur kul som helst bara alla som blir invecklade i det hela har humor... Fan, vi får inte glömma rapspumpen!!
 
F

F.d. 3088

Guest
Sv: Tänker stort och framåt nu!

Då kan jag pröva min bil med rapsolja:D

Gurra
 
F

F.d. 3581

Guest
Sv: Tänker stort och framåt nu!

Jag är med ....bara jag slipper städa toaletterna.

Såg på webben att det finns traktorgarage och verkstadsbyggnad.
Perfekt....

Och en enklare gammal publokal...

ds
 
Senast redigerad av en moderator:

Riviera

HBK Medlem
Inlägg
1.067
Kommun
Båstad
HBK-Nr
139
Medlemskap
2024
Sv: Tänker stort och framåt nu!

Vi borde ha ett rum där vi kan ta hand om Vägverkets bilskatteberäkningar. Vore helt lämpligt att privatisera. Kan inte bli sämre.

Håkan
 
Senast ändrad:
F

F.d. 3581

Guest
Sv: Tänker stort och framåt nu!

Vi borde ha ett rum där vi kan ta hand om Vägverkets bilskatteberäkningar. Vore helt lämpligt att privatisera. Kan inte bli sämre.

Håkan

Ett rum - menar du inte tortyrkammare för beslutsfattare kring husbilsskatt och dieselskatt...

Vi kunde även erbjuda kriminalvården att "ta hand" om fängslade vägrånare, för behandling.

ds
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 4754

Guest
Sv: Tänker stort och framåt nu!

På icke utnyttjade markområden kan vi odla raps.
Då kan vi sänka våra bränslekostnader om vi får för oss att köra en runda med våra husbilar.

Jag kan ordna rapsfrö...

/Knausen igen
 
F

F.d. 4879

Guest
Sv: Tänker stort och framåt nu!

Håller fullkomligt med! Bäst att vi privatiserar det innan nån annan gör det och skor sig ännu mer på våra pengar.
Vi får absolut inte glömma bort att bygga en riktigt stor rastgård för alla hundarna som med rågor uppfyller jordbruksdepartementets minimi krav. Kanske vi har råd att hyra in "Mannen som talar med hundar" som dagistant? Katterna klarar sig själva, dom är rätt smarta av sig *L*
 

Jörgen

HBK Medlem
Inlägg
107
Kommun
Beziers
HBK-Nr
222
Medlemskap
2024
Sv: Tänker stort och framåt nu!

Javisst och så köper vi husvagnar istället och blir långliggare. Förbaskat idiotisk ide'.
Ska vi ruta in våra egan tomter och klippa gräset varje helg också? Nä tack då tycker jag att den som vill köpa en camping kan gå med i CC för dom har ett 20 tal campingar.
Om detta skulle ske går jag ur denna klubb och jag tror inte att vi är ensamma om att göra det.
 
F

F.d. 15719

Guest
Sv: Tänker stort och framåt nu!

Ojdå!

Läste just visdomsord i en veckotidning: Håll kylskåpsdörren stängd och sinnet öppet!

Att leva husbilsliv är ju att ta vara på friheten och den gäller väl inte bara i rummet utan även i tanken?

Jag tyckte det var helt fantastiskt hur medlemmar över hela landet kunde spåna på idéen om att ha en egen campingplats - alla olika önskemål och vilda planer som dök upp.:wink:

Att våga vägra eller helt enkelt bara våga våga!

/elisabeth

PS. Seriös kan jag vara på jobbet!
 

skoogis

HBK Medlem
Inlägg
1.040
Kommun
Trosa
HBK-Nr
364
Medlemskap
2026
Sv: Tänker stort och framåt nu!

Hos CC började det ungefär så där, men där fanns också dom som inte gav sig, och nu har dom ett antal välskötta och populära campingar.

Utan att fråga styrelsen kan några av medlemmarna (börja)
Ok ska jag lägga bud???

Alla som vill vara med maila.
Rätt antal & alla som vill & kan ställa upp ( vad priset blir, kan då variera allså var beredd på bud givning!) Allså inte Husbilsklubben. Karnse bara medlemmar. Det ställs allså stora krav.
Mvh
Skoogis
 

Tant Sture

HBK Medlem
Inlägg
251
Kommun
Motala
HBK-Nr
2178
Medlemskap
2024
Sv: Tänker stort och framåt nu!

Hej på er alla Tokstollar. Ja jag vet jag hoppar in mitt i smeten direkt, men någonstans ska man ju starta. Har ett stilla förflutet som Pirat från diverse forum, men nu har man blivit med Husbil. Jo detta som Allis skriver att helst bo på Camping, tanten min är lite av den rädda sorten och det ger lite udda saker. För ca en månad sedan så for vi till Öland, och det blev att sova lite här och där. Tanten sov oroligt och detta störde mej, sista natten sov vi på "Grönhögens Camping" mycket trevligt ställe.
Härliga människor och ett utomordentligt fint bemötande, och det bästa var inga skrikiga människor.
Inga Hoppborgar, absolut ingenting av någonting bara en viss gemenskap med Arrendatorerna.
Så denna plats kan jag verkligen rekommendera.
Att nu slå till och köpa in ett "Eget Plays" ja helt ok. jag är med till max. Vart ska jag sända Pengarna, vem tar ansvar. Egentligen kan man väl låta detta gå runt i klubben, då blir ju alla lidande om det inte skulle bära sej.
Hilsen fra Tant Sture
 
Senast ändrad:
F

F.d. 6790

Guest
Sv: Tänker stort och framåt nu!

Såg i dagens DN att Härjarö Camping är till salu ... för ynka 7,5 mille!

Om vi går ihop alla tvåtusen medlemmar blir det ju inte så mycket per skalle för 500 hektar naturreservat vid Mälaren.

Vi snackar strandtomt här och havsörnar! Najs!

/elisabeth
Iden är inte så tokig.Men för dom pengarna kunde man köpa tre -fyra nerlagda bondgårdar med spridning över landet. Då kunde alla få tillgång till en någorlunda belägen samlingsplats. Vad vi behöver är ju mark och tillgång till vatten och el .

Desutom lär man ju få EU-bidrag för att inte bruka marken.
Owan Deer:spinny::wideeyed::twitcy:
 
F

F.d. 15719

Guest
Sv: Tänker stort och framåt nu!

På förekommen anledning får vi väl poängtera att detta inte sker i Husbilsklubbens regi!

Gillar Owan Deers tankar om geografisk spridning, finns massor med hagar och gärden att förvalta på vår vackra landsbygd - hästarna kan ju inte ta över allt gräs.

Förstår även Tant Stures tant (hur blev det nu då?) som vill känna sig trygg vid övernattning i husbilen.

Just Härjarö har vi faktiskt besökt och det är inte bara en campingplats, det fanns även restaurang, konferensanläggning, stugor, båttrafik, anlagda naturstigar osv.

Men ,,,, vägen dit är katastrof! :wink: (hörde ni den brittiska brytningen?)

/elisabeth

Ännu ett visdomsord i natten: Den som inte köper biljett får inte se hela filmen!
 

Tant Sture

HBK Medlem
Inlägg
251
Kommun
Motala
HBK-Nr
2178
Medlemskap
2024
Sv: Tänker stort och framåt nu!

Jodå jag såg hela filmen trotts utebliven "Billet" man plankade in helt sonika. Men detta skedde på det gamla 50 - 60 talet, med Tältbio för oss som bebodde Landsbygden i Västergötland. Man gjorde sej platt och kröp in helt enkelt, det funkade många gånger men ej alla.
Nå varför inte köpa lite ställen som ändå står tomma och i Träda, och Eu bidrag det ska väl inte vara så svårt att få. EU ger ju pengar till höger och vänster utan att bry sej nämnvärt.
Idén är inte alls dum, kan CC så varför inte Husbilsklubben ?
Mvh Tant Sture med tant på ytterkant
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Tänker stort och framåt nu!

Onslow och Tant Sture verkar vara ett riktigt fint och nobelt radarpar! Mera, tack!

Jappe
 
Senast ändrad:
F

F.d. 4754

Guest
Sv: Tänker stort och framåt nu!

Hej igen.

Hur gick det med våra visioner? Vi skulle ju tänka stort och framåt... kommer osökt att tänka på skräddaren som skulle sy en ny kostym... Det bidde väl ingenting?

/Knausen
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.483
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: Tänker stort och framåt nu!

Struntar i om det är långt att åka ,,,vem ska ha slantarna??

Mvh/ Pelle&Annette
 
F

F.d. 15719

Guest
Sv: Tänker stort och framåt nu!

Oj den här gamla tråden igen! Startad för fem månader sedan och nu har vi tusen medlemmar till typ! Påminner även om att det är en diskussion medlemmar emellan som pågår - styrelsen är inte inblandad!

När jag läser inläggen igen ser jag att motståndet mest gällde långliggare och det var aldrig tanken. Visionen var väl att skapa utrymme för hela klubben och lämpliga ytor för årsmöten och större träffar. Den geografiska placeringen går väl att påverka och även fördela rättvist över hela vårt land, som caravan club gjort.

Eftersom vi tar oss fram lättare med husbilar än med husvagnar blir ju grundkraven på en övernattningsplats annorlunda. Många vill också ha den trygghet och komfort, inkl sanitära faciliteter, som erbjuds på en anläggning men har med sig det mesta i prylväg.

Bifogar en skräckbild från den läskiga campingen i Älvkarleby, den anläggningen hade alldeles för mycket stjärnor med tanke på sur personal och snuskiga unisex servicehus!! *ryser lite vid minnet av obehagliga typer som dök upp i spegeln när jag borstade tänderna*

/elisabeth

här snackar vi långliggare:
 

Bilagor

  • en vecka i dalarna 033.jpg
    en vecka i dalarna 033.jpg
    389,6 KB · Visningar: 17
Senast redigerad av en moderator:
Toppen