• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Synpunkter/frågor om vårt nya Forum 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.

Belar

FD HBK Medlem
Inlägg
1.934
Kommun
Västerås
HBK-Nr
1945
Medlemskap
2023
En litet petitess bara. Jag har mycket färdigskrivit, texter som jag sen klistrar in. Jag skriver också ofta längre texter i word, då jag har lite dyslexi, måste googla ofta hur ord stavas.

När jag så KLISTRAR in texten blir det dubbla radavstånd, så jag får sätta markören efter varje stycke och trycka på DELETE och då försvinner en TOM rad. Är det något fel eller har jag missat något????

Lägg inte ner för mycket krut på detta.

Det är inte så att du använder "Ny-rad-knappen" när du skriver i Word? Den bör man inte använda om man skriver löpande text...
 

Skabo

HBK Medlem
Inlägg
133
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
11682
Medlemskap
2024
Jag gjorde enligt min beskrivning i förra inlägget för platsen "Yndegården" i Sölvesborg, klickade på siffran (2 för den här platsen), kopierade länken, och klistrar in den här:

https://www.husbilsklubben.se/forums/threads/sölvesborg.155/#post-62859

Om man nu klickar på den kommer man till den platsen, länken fungerar alltså.
Vad var det som du inte fick att fungera, eller hittar du inte siffran "2"?
Så här ska det se ut när du klickar på länksiffran:

Visa bilaga 134765

Edit: Jag upptäckte precis nu att det inte längre fungerar att länka från Excel;
(Notera, jag var tvungen att peta in ett blanktecken i http så att inte xF tar det som en riktig länk).
Måste vara ett Excel-fel, det fungerar perfekt om jag i stället klistrar in länken i en webbläsare.
Märkligt - Är det samma fel du åker på?

Det var samma fel men har samma excel som tidigare och då fungerade det mot det gamla forumet men ej mot det nya.
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Det var samma fel men har samma excel som tidigare och då fungerade det mot det gamla forumet men ej mot det nya.
Du har väl sett tidigare inlägg om frågan? Att vi misstänker "desktop-Excel" om att det programmet inte klarar (nyare?) textkodning, särskilt avseende specialtecken och svenska bokstäver? Andra program klarar xF's länkar, t ex webbläsarna och även Excel Online (den Excel du kör med html-kodning/webbgränssnitt, t ex från OneDrive)?

Edit: Sse även @cgwik 's inlägg, kanske är så? Här:
Synpunkter/frågor om vårt nya Forum.
 

WillyPe

FD HBK Medlem
Inlägg
930
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
2029
Medlemskap
2023
När jag tittar på min profil så står det att jag har medlemsnummer 2019. Det är ju 2029. Kolla på detta.
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.605
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Øverst i høyrespalten trykk på brukernamnet ditt og velg Informasjon på den siden som kommer opp.
Det försökte jag men såg inte att det sedan fanns små flikar som jag skulle gå vidare till Information på. Ovanligt knepigt att dölja den uppgiften så väl. Den borde stå direkt på startsidan där profilbilden är. Bättre den uppgiften än antal inlägg och gillanden.
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Varför måste jag logga in igen varje gång jag startar om. Har fyllt i att alltid hålla mug inloggad ?
Hut kommer jag till den sidan när till slut är inloggad för stt kontrollera uppgifterna igen ?
 

Belar

FD HBK Medlem
Inlägg
1.934
Kommun
Västerås
HBK-Nr
1945
Medlemskap
2023
Varför måste jag logga in igen varje gång jag startar om. Har fyllt i att alltid hålla mug inloggad ?
Hut kommer jag till den sidan när till slut är inloggad för stt kontrollera uppgifterna igen ?
Det är ett känt fel som inte fått någon lösning ännu...
Om du i länken till hemsidan efter .se lägger till /forums/forums/ (Utan mellanslag) funkar det och du kommer till nya inlägg...
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Det försökte jag men såg inte att det sedan fanns små flikar som jag skulle gå vidare till Information på. Ovanligt knepigt att dölja den uppgiften så väl. Den borde stå direkt på startsidan där profilbilden är. Bättre den uppgiften än antal inlägg och gillanden.
Tack, tar med det till Önskelistan :) !
 
F

F.d. 55665

Guest
Fortfarande klarar mina ögon inte av den ljusa bakgrunden, marginellt bättre blev det med en gråton, men jag sitter och kisar hela tiden. Efter en starroperation i våras så är känsligheten värre. Sedan tycker jag nog att ikonerna för olika aktiviteter, tex i nedre högra hörnet inte är intuitiva (behovet av att spela in videosnuttar visar kanske på att det inte var det bästa plattformsvalet). Jag förstår att utvecklingsgruppen sliter både hår, hjärnceller och timmarna på dygnet, respekten för er gör att jag väljer ett hålla tillbaka mina känslor. men jag är rädd för ett medlemstapp till följd av detta.
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Fortfarande klarar mina ögon inte av den ljusa bakgrunden, marginellt bättre blev det med en gråton, men jag sitter och kisar hela tiden. Efter en starroperation i våras så är känsligheten värre. Sedan tycker jag nog att ikonerna för olika aktiviteter, tex i nedre högra hörnet inte är intuitiva (behovet av att spela in videosnuttar visar kanske på att det inte var det bästa plattformsvalet). Jag förstår att utvecklingsgruppen sliter både hår, hjärnceller och timmarna på dygnet, respekten för er gör att jag väljer ett hålla tillbaka mina känslor. men jag är rädd för ett medlemstapp till följd av detta.
Samma här. Mina besök på forumet har väsentligt reducerats. Tittar bara när jag känner det tvunget ibland. För var jag inne flera gånger om dagen nu kanske tre gånger i veckan. Läser nu mer på husbilskompisar Har ju varit åsikter om detta ända sen forumet gick ut på test men nån lösning fanns inte.
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.673
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Samma här. Mina besök på forumet har väsentligt reducerats. Tittar bara när jag känner det tvunget ibland. För var jag inne flera gånger om dagen nu kanske tre gånger i veckan. Läser nu mer på husbilskompisar Har ju varit åsikter om detta ända sen forumet gick ut på test men nån lösning fanns inte.

Det är ju tråkigt för dig att dina besök här på HBK har minskat. Vi tycker att sidan har blivit mycket bra och har absolut inga problem med bakgrunden. Det är samma som dom flesta tidningar har, i alla fall dom som jag brukar läsa. Här är det lättnavigerat och så lätt att hitta vad man letar efter.
Att som du nu gör läsa på husbilskompisar så räcker det väl med ett besök i månaden.

Eva
 

Kjell1351

HBK Medlem
Inlägg
1.921
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
17525
Medlemskap
2024
Ser att vissa medlemmar har en ”grön trekant” uppe till vänster om bilden på medlemmen. Vad betyder det?

Se följande exempel

214A46DA-5D57-4A2F-93F0-77EFC6373D96.png
 
F

F.d. 55554

Guest
Önskemål.
Skulle vilja ha textrutan större, ett djäkla skrollande på plattan när det finns flera bilder och text,
i bland flyttar sig hela sidan i stället för textrutan.
Säkert Ok på en dator.
Dubbelt så lång eller hälften.

Finns det någon "välj allt" knapp, blir jobbigt att välja allt text och bilder
finns på datorer men inte på plattan.
Får kanske skaffa en blåtandsmus.

Jojje
 
F

F.d. 14324

Guest
Jojje, om jag fattat rätt så är det "svarsrutan/texteditorn" du skulle vilja ha större.
Vet inte om det är möjlig eller lämpligt då även skrivbordet ska få plats.

Du skriver "Välj allt"
Vill du kopiera allt i inlägget?
Det kanske beror på plattform och operativ etc, men jag har i min telefon möjligheten att "markera allt"

En sak du kan testa är att i webbläsaren hämta "Dator anpassad webb" det kanske gör det bättre och kan vara värt ett försök.
OBS, tänk på att inte växla mellan datoranpassaf/mobil under pågående redigering, då kan du sumpa allting i rutan!

Om jag fattat rätt förstås, har jag missförstått problemet får du gärna förtydliga och beskriva det punkt för punkt vad du försöker göra och i vilken situation problemet uppstår. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen