• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Synpunkter/frågor om vårt nya Forum 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.673
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Ser du dina vänner på ett enkelt sätt då?
Försökte leta efter det men ser enbart en lång rad med medlemmar, men inte mina vänner på ett enkelt sätt.

Sidan du visar med en röd ring runt heter så vitt jag kan se "Medlemmar on line nu". Och klickar du längst ner där det står "och 129 till" så kommer du till den sida jag också kommer till.
Eva
 

Amstel

HBK Medlem
Inlägg
2.423
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
Generellt gäller att man kan justera sina inlägg inom en dag eller två. Efter det får man skriva nya inlägg.
Detta för att inte förstöra vissa trådar genom att någon ändrar sitt inlägg i efterhand så att resten av tråden blir helt obegriplig.
I vissa fall och trådar kan det dock finnas orsak för att ändra i inlägg långt i efterhand.
Så långt är jag med på tankegångarna, men:

En av anledningarna att jag har minskat mitt skrivande, i trådar som jag själv har startat, är just det faktum att man i efterhand inte kan korrigera faktauppgifter som har ändrats eller rentav visat sig vara felaktiga.
Julian
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
WYSIWYG funkar inte riktigt, beroende på vilken dator jag tittar på så är mina ord utspridda.
 

Bilagor

  • Öken dator 1.png
    Öken dator 1.png
    809 KB · Visningar: 25
  • Öken dator 2.png
    Öken dator 2.png
    484,7 KB · Visningar: 25

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
WYSIWYG funkar inte riktigt, beroende på vilken dator jag tittar på så är mina ord utspridda.
@Dethleffskvalite: Innan du infogar en bild (egentligen, innan du klickar på Miniatyr eller Full), se till att ställa markören exakt där du vill ha bilden. Det hade du inte gjort här - se koden från ditt inlägg:

Där har jag inte varit, har varit strax norrut[ ATTACH=full]134558[/ATTACH ] på Sylt för längesedan men där är inte så mycket sand. Bild fyra.

Anm: Jag måste lägga in blanktecken i ATTACH-taggarna för att det ska synas här i inlägget.
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Jo det är därför jag ville ha en text ovanför bilden och en text under bilden men det visas olika på olika datorer. Ser ju klantigt ut på bild 2.
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Jo det är därför jag ville ha en text ovanför bilden och en text under bilden men det visas olika på olika datorer. Ser ju klantigt ut på bild 2.
@Dethleffskvalite: Aha. Prova då att i stället göra det så här:

Där har jag inte varit, har varit strax norrut
[ ATTACH=full]134558[/ATTACH ]
på Sylt för längesedan men där är inte så mycket sand. Bild fyra.
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Jag lämnade ett förslag tidigare om att ändra så att tidpunkten(länken) för senaste inlägg och namnet på den som gjort inlägget byter plats med varandra. Både i placering och typsnitt/storlek.

112915-f1f58ff4b806eb2ef0fa9896d361686e.jpg


Är det något ni funderat på?

Det blir klart lättare och mer intuitivt att komma direkt till senaste inlägget i en tråd då.
I 99 fall av 100 är det ju senaste inlägget man vill till och inte till informationen om den som skrev det.
Med ett lite tjockt finger på en padda eller mobil är det lite tight nu..

Den blå punkten är bra men den finns ju bara om det finns olästa inlägg i tråden.

Det kanske inte går?
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Jag lämnade ett förslag tidigare om att ändra så att tidpunkten(länken) för senaste inlägg och namnet på den som gjort inlägget byter plats med varandra. Både i placering och typsnitt/storlek.

112915-f1f58ff4b806eb2ef0fa9896d361686e.jpg


Är det något ni funderat på?

Det blir klart lättare och mer intuitivt att komma direkt till senaste inlägget i en tråd då.
I 99 fall av 100 är det ju senaste inlägget man vill till och inte till informationen om den som skrev det.
Med ett lite tjockt finger på en padda eller mobil är det lite tight nu..

Den blå punkten är bra men den finns ju bara om det finns olästa inlägg i tråden.

Det kanske inte går?
@Roger67: Lägger till det bland Önskemålen för behandling :)
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Hmm är väldigt säker på att jag la in en bild i mitt inlägg som sedan även syntes.

Nu står där bara:
IMG

Är det något jag har gjort?
 

Lena & Björn

HBK Medlem
Inlägg
1.610
Kommun
Kungsbacka/Lefkas
HBK-Nr
14101
Medlemskap
2024
Roger67 skrev:
Jag lämnade ett förslag tidigare om att ändra så att tidpunkten(länken) för senaste inlägg och namnet på den som gjort inlägget byter plats med varandra. Både i placering och typsnitt/storlek.

Det där vill jag verkligen hålla med om!
När jag går in på forumet så undrar jag ju om det finns något intressant. Ser en tråd, sökte länge för att slippa scrolla genom tråden, hittade till slut ett svagt grått tidsfält som var tryckbart... Att kunna se vem som senast kommenterat är kul men ännu roligare är att snabbt kunna ta del av innehållet. Byt bara plats enligt ovan
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Lite nyfiken på hur man tänkt. Numera är det möjligt att ladda upp flera bilder till en ny ställplats. Men det visas bara en!
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.586
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Lite nyfiken på hur man tänkt. Numera är det möjligt att ladda upp flera bilder till en ny ställplats. Men det visas bara en!
Det har alltid varit möjligt att lägga in flera bilder men det är bestämt att det endast skall finnas en bild som är representativ för platsen. Lämnas fler bilder väljer webbadmin ut den bästa bilden och raderar resten.
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Okej, jag har aldrig tidigare laddat upp mer än en bild. Men nu såg det naturligare ut att ladda upp flera bilder så jag provade. Då väljer jag ju själv att välja den bilden jag vill ha där. Där är ju ett fält med förklaringar så där är kanske plats för en rad där för att förklara detta?
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
WYSIWYG är fortfarande inte med mig riktigt. Jag gör som jag blir instruerad men mina ord hoppar runt. Jag har texten på ett ställe när jag är inloggad och ett annat ställe när jag loggat ut.
 

Bilagor

  • Öken inloggad.png
    Öken inloggad.png
    984,2 KB · Visningar: 16
  • Öken inte inloggad.png
    Öken inte inloggad.png
    468,6 KB · Visningar: 17
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen