• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Sygic+HBK

T68

HBK Medlem
Inlägg
909
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
27536
Medlemskap
2024
Apropå Sygic: nåt nytt om och när den får tillbaks stödet för egna (och HBK:s) POI i 2.0-versionen?
 

T68

HBK Medlem
Inlägg
909
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
27536
Medlemskap
2024
Det enda jag hört är att de kanske skulle titta på det om folk efterfrågade det.
Så de som åter vill kunna ladda egna poi i sygic bör ta kontakt med dem och efterfråga det.
Japp, har tidigare mejlat o bett dem återinföra POI-stödet.
Well, till dess dom hörsammar vår förtvivlade vädjan tror jag att jag fortsätter "fulhacka" in 1.8-versionen. Gäller bara komma ihåg att stänga av auto-uppdateringen på den annars dyker 2:an upp när man minst anar det (...fråga mig inte hur jag vet :) ).
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Jag har också ondgjort mig över att POI-funktionen tagits bort. De har ju också tagit bort funktionen att välja olika varningssignaler. Ex varningen för hastighetskameror har de valt något "ding" som inte går att höra vid dålig vägbana och hög hastighet.
Det är så dj-a typiskt Sygic att men inför en massa skit som inte har med navigation att göra, men tar bort bra funktioner. Hela tiden är det ett steg framåt och två bakåt.
Samtidigt vill de pracka på en en massa funktioner som man inte har nytta av. Jag börjar tröttna. Jag har skriv till dem otaliga gånger när de ändrat/tagit bort värdefulla funktioner.
 

T68

HBK Medlem
Inlägg
909
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
27536
Medlemskap
2024
Tebaks på version 1.8 med HBKs poi väl synliga :) . Nu gäller det bara att låta bli uppdatera alla-knappen i Play-butiken...
 

Bilagor

  • IMG_20210721_200724.jpg
    IMG_20210721_200724.jpg
    3,8 MB · Visningar: 8
Senast ändrad:

T68

HBK Medlem
Inlägg
909
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
27536
Medlemskap
2024
Hej!
Ser att senaste nedladdningsbara sygic-filen är från april. Och det verkar inte gå att generera en ny fil själv från platskartan i rupiformat. Finns det möjlighet att ngn med koll och rätt programvara kan generera en uppdaterad rupi-fil och lägga ut för nedladdning?

Tack på förhand!
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Här kommer den, zippad så att den kan bifogas här - 6978 platser :)
Hoppas den fungerar.
(ikonfil har du gissar jag)
 

Bilagor

  • HBP rupi.zip
    305,3 KB · Visningar: 11
  • Gilla
Reaktioner: T68

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Jag gjorde dessutom så att jag återupplivar generering ca månadsvis via Filer, så länge ni kör en fungerande version (är det v1.8?).

Eller den dag då Sygic tar sitt förnuft till fånga och släpper fram funktionen med egna poi-filer igen i den nya versionen - då färdigställer vi nedladdningen via sidan i HBP - dvs en rykande färsk poi-fil laddas ner på begäran :)
 

T68

HBK Medlem
Inlägg
909
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
27536
Medlemskap
2024
Jag har backat till Sygic version 18.8.6 (1.8) från februari som jag laddade ned från APK-mirror och här verkar POI fungera. Får visserligen ett felmeddelande vid importen men POI:erna finns där. Har förstås inte kunnat kolla om alla är med men lite stickprover har funkat bra.
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
I senaste uppdateringen av Sygic skall det gå att importera och exportera gpx-filer enl information i Google play.
Jag har inte hittat några instruktioner. Är det någon som försökt?
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.820
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Vad jag förstått så är det bara rutter i GPX format som går att importera. Jag testade med HBK-POI men det blev bara en rutt mellan de 1:a platserna. Har dock inte grävt djupare ännu och på Sygic finns väldigt lite info.
 

MagnusViby

HBK Medlem
Inlägg
41
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
30112
Medlemskap
2024
Har version 22.06 och jag lyckades få in hbk:s ställplatser och få det att funka. Däremot verkar det lite knöligt att söka på dom olika ställplatserna. Men jag hittar dom från kartvyn. Importerade rupi-filen och bmp-filen till en skapad mapp som döpts till import. Dock visar det inte rätt ikon utan en gul stjärna. Tog hjälp av följande sida: Sygic Support Center | How to import external custom POI to Sygic?

edit: Verkar som att när man söker så är det en begränsning på 99km runt dig, men på kartvyn ser man platserna längre bort

edit2: Kom på att ni säkert diskuterar "vanliga" sygic, jag har sygic truck&camper som det verkar ok att importera rupi till
 
Senast ändrad:
Toppen