• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Sygic+HBK

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.078
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Jag har problem att få Sygic att ta navigeringslänk från HBKplatser,när jag väljer Sygic i listan av navigatorer händer inget,Google maps fungerar tex.
Någon annan med detta problem,har fungerat tidigare,någon uppdatering som inte stämmer?
 
F

F.d. 14324

Guest
Ja, Sygic har gjort en förändring som drabbat dem med Iphone och ipads när de uppdaterar sygic.
Vi jobbar på poblemet.
Kontrollfråga, har du Android eller ios?
 

skalman52

FD HBK Medlem
Inlägg
4.818
Kommun
Täby
HBK-Nr
25289
Medlemskap
2021

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.078
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Svar från Sygic

Hello Olof,

Thank you for contacting Sygic.

We appreciate you share your thoughts and that you took the time to do so. We are constantly gathering and monitoring feedback from customers, and using that to determine which areas our developers should try and focus on next. Once there is sufficiently high demand for a particular change or new feature, it may be added to our future development plans. Should we need any additional information in that case, we will contact you via your e-mail address.

For even better user experience, we have created a user guide, which you can find at this site:
Getting started - New Sygic GPS Navigation for iOS - 20.x

In our user guide, you will find an easy to follow introduction to Sygic GPS navigation, helping you with your first steps and creating your first route. More advanced users can find details about more advanced features and settings. At the end of the user guide, you will find some basic troubleshooting steps in case you experience any issues.

If you would like to know more about Sygic GPS navigation, please visit the page below, you will find answers to the most frequently asked questions about the app:
Sygic Support Center | New Sygic GPS Navigation for iOS (version 20.x)
You can contact our support team via the page above by submitting a request via one of the support articles there – at the end of most articles, you’ll find a “Submit a request” button. Note that the articles include lots of useful tips, information as well as troubleshooting tips, so we advise that you check them out prior to contacting our support team.

Again, thank you for your feedback, Olof. Feel free to share any other feedback you have with us!

Best regards,
Sygic customer care team
 

skalman52

FD HBK Medlem
Inlägg
4.818
Kommun
Täby
HBK-Nr
25289
Medlemskap
2021
Var väl närmast att betrakta som "bludder".
Substansen = Läs manualen och gå in på vår supportweb.

Från oss som håller på med platserna så har vi lagt in ett supportärende hos Sygic men de har inte svarat ännu. Frågan är bl.a. om Android kommer att gå samma väg som iOS och i så fall när då.

MVH
Hans
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.078
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Var väl närmast att betrakta som "bludder".
Substansen = Läs manualen och gå in på vår supportweb.

Från oss som håller på med platserna så har vi lagt in ett supportärende hos Sygic men de har inte svarat ännu. Frågan är bl.a. om Android kommer att gå samma väg som iOS och i så fall när då.

MVH
Hans
Konstaterar att alla min appar med länkar till navigation Sygic inte fungerar,så det är inte bara HBK.
 

skalman52

FD HBK Medlem
Inlägg
4.818
Kommun
Täby
HBK-Nr
25289
Medlemskap
2021
Det pågår arbete i detta nu för att få ordning på det.
Med litet tur fungerar det inom några dagar med mycket tur fungerar det innan helgen är över.
Lösningen på problemet är förhoppningsvis identifierad och det är införande och test kvar. Det innebär ju förstås att testarna kan visa att ytterligare jobb behövs.

MVH
Hans
 
F

F.d. 14324

Guest
Jag har Android och har samma problem.
Vet du vilken version av Sygic du har? Och har du testat bägge sygic-knapparna i Husbilsplatser?
Vi har två knappar för sygic efter att sygic gjorde om anropet till ipad/iphones (20), medans den gamla metoden (18) fortsatt fungerade för androiderna.
 
Senast redigerad av en moderator:

Ulf Th

HBK Medlem
Inlägg
128
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
3909
Medlemskap
2024
Jag har Android med Sygic. Det verkar som om Sygic måste väckas ur sin slummer. Flera gånger har jag råkat ut för att när jag väljer Navigera med Sygic v.18 så startar Sygic men det blir ingen vägbeskrivning. Jag stänger då av Sygic. MEN när jag försöker en andra gång så funkar det utmärkt, vägbeskrivningen kommer upp.
 

Per & Carina

HBP Admin
Inlägg
1.776
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2024
Jag har slutat använda Sygic gratisversion i iOS eftersom den sällan visar sjöar och vattendrag sedan uppdateringen i maj. Måste man ha pro för att se vatten numera?
 
Senast ändrad:

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Jag har Android med Sygic. Det verkar som om Sygic måste väckas ur sin slummer. Flera gånger har jag råkat ut för att när jag väljer Navigera med Sygic v.18 så startar Sygic men det blir ingen vägbeskrivning. Jag stänger då av Sygic. MEN när jag försöker en andra gång så funkar det utmärkt, vägbeskrivningen kommer upp.
Hoppsan. Provade v18, Android, som du sa 2 ggr;
Andra gången fungerar det :)
 
Toppen