F
F.d. 58882
Guest
Om man jämför de nordiska ländernas siffror alla kategorier så ser man ju att Sverige avviker kraftigt mot de andra. Hur kan då FHM & statsministern påstå att Sveriges strategier har som dom tror varit de rätta?
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Problemet med att mäta är att man måste vara eniga om vad man mäter och hur man mäter för att kunna jämföra. Det är inte lätt inom ett land och väldigt svårt mellan länder.Om man jämför de nordiska ländernas siffror alla kategorier så ser man ju att Sverige avviker kraftigt mot de andra. Hur kan då FHM & statsministern påstå att Sveriges strategier har som dom tror varit de rätta?
Tror inte att genom resa ner mot Kroatien ens är möjlig i dags läget, hittade detta på : schleswig-holstein hemsida
![]()
Quarantäne für Reisende aus Schweden
Die Infektionszahlen in Schweden sind erneut angestiegen. Deshalb greifen für Reisende nun strenge Quarantäneregelungen.www.schleswig-holstein.de
Har inte Polen oxå stängt för svenskar?Polen, Slovakien, Ungern, Kroatien
Tror inte att genom resa ner mot Kroatien ens är möjlig i dags läget, hittade detta på : schleswig-holstein hemsida
![]()
Quarantäne für Reisende aus Schweden
Die Infektionszahlen in Schweden sind erneut angestiegen. Deshalb greifen für Reisende nun strenge Quarantäneregelungen.www.schleswig-holstein.de
Så du menar att Folkhälsomyndighetssiffror är felaktiga eller att våra grannländer Norge , Finland,Island , Danmark mfl ljuger om sina dödssiffror ??Problemet med att mäta är att man måste vara eniga om vad man mäter och hur man mäter för att kunna jämföra. Det är inte lätt inom ett land och väldigt svårt mellan länder.
Beror tex en ökning av antalet nysmittade på att man kraftigt ökat provtagningen? Beror antalet döda i Corona på hur man ser på vad som gjorde att personen avled, var det lunginflammationen eller Corona, som kanske orsakade lunginflammation eller var det en lunginflammation som gjorde personen mer mottaglig för Corona, som var dödsorsak?
Jag menar det jag skrivit. Var läser du att jag tycker att övriga länder ljuger. Kanske skulle du försöka läsa det jag skrivit och om det är så att det är något du inte förstår så fråga istället för att börja anklaga mig för något jag varken tycker eller har skrivit. Som sagt läs om och tala om vad du inte förstår!Så du menar att Folkhälsomyndighetssiffror är felaktiga eller att våra grannländer Norge , Finland,Island , Danmark mfl ljuger om sina dödssiffror ??