• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

SVEA HUSBILAR BLÅSER FOLK. överenskommelse nått

Peter Wihlner

HBK Medlem
Inlägg
12
Kommun
Åkersberga
HBK-Nr
30046
Medlemskap
2024
Hur är upplägget när man samtidigt säljer och köper ny husbil hos Svea?
Går det att avtala att köpet av den nya husbilen är under förutsättning att din egen blir såld?
Men å andra sidan så vill väl säljaren av nya bilen inte att någon ”håller” husbilen då det finns en risk att missa andra potentiella köpare.
Affärsmodellen är att man inte vill ta inbytesbilar, utan allt skall vara på förmedling (med vissa undantag). Undantagen kan bestå av att du har en exceptionellt fin och lättsåld bil och att dom i princip har en potentiell köpare. Då kan dom ta inbyte.
Den onlinevärdering man kan få är ett rent och skärt lockerbjudande, men det förstår man nog själv då man ser priset.
Vid förmedling så garanterar dom inte att den bil du är intresserad av finns kvar.
 

golddigger

HBK Medlem
Inlägg
544
Kommun
Ydre
HBK-Nr
1851
Medlemskap
2025
Du får betala för allt dom påstår måste åtgärdas för att husbilen kan säljas , men dom säljar sen husbilen utan att dom har gjort det du fick betala för. Det kostade mej 25.000 för drivknutar nytt batteri 3500.. 10.000 för felsökning motor utan att fel hittades . Listan är lång. Sen sa dom att dom bara åtgärdade det som var nödvändigt vid försäljning. Men jag fick minsanten betala ändå. Någånstans har jag skrivit om det. Annars läs på svea husbils omdöme. Skojare.
 

Roadliner

HBK Medlem
Inlägg
331
Kommun
Härryda
HBK-Nr
30200
Medlemskap
2024
Ska man göra affär med dom, då gör man det väldigt enkelt.
Man åker innan till bilprovningen och gör en besiktning av hb.
Sen åkar man till Svea husbilar.
Så kan dom få ett par timmar på sig att gå igenom husbilen.
Sen får dom lämna ett fast pris på hb.
Sen är det ju upp till var och en att avgöra om pengarna är rätt.
Man måste lusläsa deras kontrakt.
Är man inte bekväm med kontraktet ,gör ingen affär med dom.
 
Toppen