• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Svårt få bort katt(er) från ställplatsen!

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Vi är troligen väldigt många som med stort intresse följt Mariannes och Rankos desperata kamp mot katten, i synnerhet kattpisset. Kattpiss vet vi alla, är inte att leka med.

Vi har blivit mer och mer oroliga eftersom vi inte sett Ranko skriva i tråden sedan den 26 januari, nästan 2 veckor sedan. Vad har hänt?

Därför bestämde jag mig för att åka över idag och se hur det gått för dem i kampen mot katten och odören.

Möts av en helt öde campingtomt, bara en övergiven elegant husbil av märket Mercedes. Inte en människa, tomt, öde, dött...... Har katten vunnit, har Marianne och Ranko hals över huvud i desperation bara lämnat allt och flytt?

Men...... men känner ingen odör, ingen frän lukt av kattpiss, nej här luktar det vårblommor, kanel med inslag av lavender.

Då ser jag orsaken, ser att uppfinnaren Ranko varit i farten igen......

034464BF-6C50-486C-AB77-FB2D62EA7D9B.jpeg

En väl kamouflerad genial uppfinning, en gåva till mänskligheten, nu kan vi i all framtid leva sida vid sida med kattorna!

Kamouflerad i en burk som ser ut ha innehållit pepparkakor från Sverige och Västerbotten, men med spansk text; pan de jengibre, översatt ”ingefärsbröd”

Det heter nöden har ingen lag, här ser man att den istället skapat kreativitet, en uppfinnarglädje som resulterat i att de kända fysiska lagarna satts ur spel och en ny har upptäckts, en framtida ”Rankos lag”.

Ranko har helt enkelt skapat en kattpissoar, som genom ett finurligt och troligen vetenskapligt utformat hålsystem i locket gjort att pissoaren blivit hermetiskt tillsluten och släpper bara ut en vällukt, som lockar katten att pissa i avsedd pissoar,

Tack Ranko, undrar vilken uppfinning jag möts av vid nästa besök?

Förra gången jag var förbi så var det en nyuppfunnen maskin som fäste fjädrar på pilbågspilarna....sant!

TommyD
 
Senast ändrad:

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.171
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Tack Tommy, fin bild, synd att vi inte var hemma anars kunde vi haft en grupp ”selfie”!

Om man landar på pet-fri (inga djur) 5-stjärnig camping så förväntar man sig inte kattskit utanför trappan. Ägarna köpte visserligen en katlåda full med kattsand men det är bara katten som fattas...

Grundtanken, som faktiskt fungerar, är att burken ska innehålla städammoniak som sakta avdunstar, vilket skulle markera ”ett annat djurs” revir. Testa gärna om du får problem med grannens katt, det är ingen idé att vara arg på kattens naturliga beteende. Grannen borde däremot oroa sig mer på vad katten kommer att släpa in i huset!

 
Toppen