• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Svårt få bort katt(er) från ställplatsen!

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Allt var frid och fröjd tills en vildkatt har bestämt sig för att vårt grus var skönare att krafsa i än grannens. Vi har sett katten några gånger på dagen men den rör sig mest på natten då hon också uträttar sina behov.

Vi har klagat till campingskötaren som plockar restprodukter då och då, annars rycker han bara på axlarna och drar vidare. Vi har investerat i 4 burkar svartpeppar och 5 liter skarpt luktande ammoniak rengöringsmedel och nu senast finhachåkade apelsinskal då det började bli dyrt med experimentella ”lukter”. Apelsinskal verkar inte vara helt fel, men det återstår att se i längden...

Har någon ett hum om hur man blir av med en envis katt som lämnar sina ”frimärken” på samma ställe varje natt?

upload_2019-1-26_16-38-18.jpeg
Bild: lån från nätet
 

Marita o Rolle

HBK Medlem
Inlägg
23
Kommun
ÖstraGöinge
HBK-Nr
25189
Medlemskap
2024
Hade sama problem på tomten hemma,satte ut mat på stället,med påföljd att katten gick in till grannen istället,nä grannen och ja har aldrig varit vänner.
 

Frankia

HBK vice ordförande
Inlägg
5.528
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2024
Hej

Vi hade ett träd på vår campingtomt i Kroatien som hundarna hade som favorit.

Jag blandade lite ättika med vatten och skvätte runt trädet.
Efter en stund fick jag se en av hundarna komma farande i full galopp mot trädet. Det var som pisset rann ut ur öronen på honom, så sugen var han att komma till sitt favoritträd.
Men när han var nästan framme blev det en stoppsladd så gruset yrde om honom.

Sedan fick jag ha trädet för mig själv. :msn_wink:

Jag vet att det gällde katter, men det kanske funkar
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Hade sama problem på tomten hemma,satte ut mat på stället,med påföljd att katten gick in till grannen istället,nä grannen och ja har aldrig varit vänner.
Kommentar: surströming kan skrämma vem som helst... ; )
Kommentar: säsongen startar först i februari.
...Själv tror jag mest på råd åtta men för att det ska få effekt så behöver katten bli genomblöt och då måste den i praktiken fångas in först.
Kommentar: vattnet i Spanien är dyrt ; )
Visa bilaga 161806 Jag har använt Cat & Dog Repellent med gott resultat.
Kommentar:eek:m inget funkar då måste jag beställa på nätet. Tack för tips!
...Jag blandade lite ättika med vatten och skvätte runt trädet.
Kommentar: Har faktiskt testat 24% Perstorps ättika 1:a veckan men det dunstade bort eller absorberades av marken. Det här är en riktig ”stålkatt” tydligen...
Köp gurka Ranko...
Kommentar: Tack GoK, det var längesen jag skrattade så mycket, senast var det till papegojan som dansade till Queen ”dunka-dunka” låten, haha... Sådant förlänger livet (om det inte förkortar den genom plötslig hjärtinfarkt, haha... ; )
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Har haft katt själv en gång i tiden dock som innekatt med ömsesidig kärlek utan gränser. Aldrig att jag skulle kunna skada ett levande väsen, allra minst en liten försvarslös katt...
Problemet verkar nu vara löst sen jag fyllde en kvalitetsburk Gylle pepparkakor med städamoniak. Nu blev amoniaken kvar i burken och dunstade långsamt genom några hål i locket. Peppar-peppar, hoppas på att kisen har flyttat till någon granne som vi inte känner.

upload_2019-1-27_13-33-44.jpeg
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Funderade lite på en argsint kamphund men det fungerar inte riktigt med en sådan i en plåtis. Dessutom ska den sorten förbjudas snart eftersom man inte kan utöva kampaktiviteter med dom i städerna. Här i Spanien hade dom fått massor med motion med tanke på alla dessa lösa katter...

upload_2019-1-27_17-45-39.jpeg
 

Stig

HBK Medlem
Inlägg
1.709
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2024
Troligtvis är det så att ni har ställt er på kattens revir och då får man nog acceptera att det är så, det är vi som är gäster.
Det finns även folk som med olika medel vill få bort husbilar och det är inte så kul för oss.
 
Toppen