• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Strul med iOS7 och Fogg

ERIKPER

FD HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
9272
Medlemskap
2022
Installerade iOS7 igår med påföljd att jag har tappat kontakten med nätet. När jag försöker öppna t ex Safari får jag ett felmeddelande: "Safari kan inte öppnas eftersom iPad inte är ansluten till internet" och en skylt med "Kunde inte aktivera mobilt datanätverk PDP-autentiseringen misslyckades. Kontaktade Apple service, men två handläggare kunde inte komma på någon lösning. Bl a nollställde vi alla inställningar utan resultat. Seniorexperten bad mig till slut kontakta Fogg för kolla om dom hade någon lösning, och nämnde något med APN. Har mejlat Fogg, men inte fått svar. Någon som har telefonnummer till Fogg ? Direkt efter installationen fungerade den till synes som vanligt genom WIFI men fick ingen kontakt utanför mitt hemmanät, men upptäckte nyss att den efter nollställningarna inte heller fungerar på WIFI. Med WIFI på och grön visas Ej Ansluten istället för På.

Ipaden är en nästan ny Mini. Uppe i vä hörn visa 5 prickar följt av SWEDEN 3G, vilket väl indikerar att den på något sätt känner SIM-kortet. När jag försöker öppna iGO får jag meddelande att min GPS-mottagare stängts av.

SoT

FD HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
8036
Medlemskap
2023
Sv: Strul med iOS7 och Fogg

Precis samma händer mig!

Läste ditt inlägg och kollade för säkerhets skull hur det var med min ipad och Fogg efter uppdateringen. Kopplade bort mig från WiFi och har tyvärr samma felmeddelande som du!

Fler som stöter på detta problem?

Vh

SoT

ERIKPER

FD HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
9272
Medlemskap
2022

Du är en klippa Knarrevik. APN inställningen var fel. Menar du Scandinavia för 235:- ? Det finns inget alternativ för Nordiska länder.
Erik

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Du är en klippa Knarrevik. APN inställningen var fel. Menar du Scandinavia för 235:- ? Det finns inget alternativ för Nordiska länder.
Erik

Nej, jag menar att du måste komplettera med den nordiska kartan i din befintliga iGO. Den finns att hämta gratis under Shop i iGO. Åtminstone om du har iGO Western Europe.

Även Upphöjningar och Landmärken måste antagligen laddas ned på nytt!

image.jpg

Senast ändrad:

ERIKPER

FD HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
9272
Medlemskap
2022

Har nu kommit igång. Det som erfordrades var justering av APN-inställningen och att slå på Hitta min Ipad. Har dessutom återinstallerat iGO, med med tillbehör.
Erik

Toppen