PL 8
HBK Medlem
Till trappsteget finns endast en strömbrytare som sitter i golvnivå innanför dörren. Om man glömmer steget ute när tändningen slås på tjuter summern. Det är bra, men händer mig lite för ofta, dvs jag glömmer köra in steget då och då. Då måste jag resa mig från förarstolen och gå bak i boutrymmet och köra in steget genom att med foten trycka på strömbrytaren.
Strömbrytaren är den vanliga sorten med viloläge i mitten och in om man trycker där uppe och ut om man trycker där nere.
Jag tänkte sätta en liten fjädrande strömbrytare på instrumentbrädan så att jag kan sköta steget från förarplatsen. Jag köpte den här: Strömbrytare 1-pol återfjädrande on/off/on - Vaggomkopplare alltså tre stift med viloläge i mitten.
Jag hämtar spänning från originalströmbrytaren och beroende på vilket håll jag trycker på strömbrytaren så går det vidare till "ut"+ eller "in"-kabeln. Men då går säkringen.
Jag konstaterar att även jord går in i originalströmbrytaren och det är säkert det "som ställer till det".
Hur kan jag koppla in en brytare på instrumentbrädan?
Behöver jag en annan brytare? Originalstorlek på brytaren fungerar.
Nedan bifogar jag bild från Thule manual
Strömbrytaren är den vanliga sorten med viloläge i mitten och in om man trycker där uppe och ut om man trycker där nere.
Jag tänkte sätta en liten fjädrande strömbrytare på instrumentbrädan så att jag kan sköta steget från förarplatsen. Jag köpte den här: Strömbrytare 1-pol återfjädrande on/off/on - Vaggomkopplare alltså tre stift med viloläge i mitten.
Jag hämtar spänning från originalströmbrytaren och beroende på vilket håll jag trycker på strömbrytaren så går det vidare till "ut"+ eller "in"-kabeln. Men då går säkringen.
Jag konstaterar att även jord går in i originalströmbrytaren och det är säkert det "som ställer till det".
Hur kan jag koppla in en brytare på instrumentbrädan?
Behöver jag en annan brytare? Originalstorlek på brytaren fungerar.
Nedan bifogar jag bild från Thule manual