Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Tack för svar. Jag lade ner ganskaHur vet du att det är den det är fel på? Den är väl återfjädrande i båda lägena och används aldrig eller sällan. Funkar det om du byglar bakpå? Du kan leta här https://www.elfa.se/sv/relaeer-och-...tryckvippstroemstaellare/c/cat-DNAV_PL_050110
Tack. Jag får kolla ampergräns på den gamla. Den är återfjädrande och utan tryckta symboler på knappen och det är ju snyggast om jag får tag på en exakt likadan. Enklast är väl om man hittar en brytare hos någon återförsäljare av Dethleffsdelar.Nedan är länk till en strömbrytare med tre kontaktstift.
Kontrollera måttet på strömbrytarens monteringshål för att se att den nya passar. Kontrollera också hur många ampere den gamla klarar så att du får tag på en ny som klarar detta.
![]()
Strömbrytare 1-pol on/off/on - Strömbrytare för svagström
Enpolig strömbrytare för panelmontage. Brytförmåga: 250 V / 6 A. Monteringshål: 13x18,5 mm. För lödanslutning eller flatstifthylsa (3 st 4,8 mm). Till-från-tillwww.kjell.com