• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Stora problem med 12 V

Per & Camilla

HBK Medlem
Inlägg
1.037
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
833
Medlemskap
2024
Hej

Har fått ett stort problem med elen som jag inte förstår mig på.

När vi var ute i helgen märkte jag att det inte gick att kolla vattennivån varken i vattentanken eller eller gråvattentanken. Det gick heller inte att se hur mycket det var kvar i bodelsbatteriet. Det enda som gick att se på manöverpanelen var nivån i startbatteriet. När vi kom hem stängde jag av 12v på brytaren på manöverpanelen och sedan gick det inte få på 12v igen. Nu har vi alltså ingen 12 v ut i bodelen över huvud taget. Jag satte i 220 v och laddade över natten, idag när jag kom ut fungerade manöverpanelen fortfarande inte, nu blinkade också lampan som indikerar låg nivå i bodelsbatteriet???

Min första tanke var att det är säkert något glapp vid manöverpanelen men man blir ju lite orolig att det är elektroblocket som strular. Det sitter en EBL99 i vår bil.

Är det någon som har en aning hur jag ska gå vidare med detta och vad jag ska kontrollera?

Tack på förhand / Per
 

jojje

HBK Medlem
Inlägg
851
Kommun
ÖstraGöinge
HBK-Nr
3802
Medlemskap
2024
Sv: Stora problem med 12 V

Hej på er alla

Ville bara tala om att jag nu fått hem elblocket från Schaudt där det varit på reparation. Nu fungerar det som det ska! Har varit lite orolig att vi inte skulle komma iväg på Chaparrallträffen men nu är det grönt ljus.

Jag vill tacka alla som har engagerat sig i tråden med råd och tips. :)

Mvh / Per

Skrev de vad de har åtgärdat,kan vara intressant att veta.

Jojje
 
Toppen