Sv: Stora husbilshandlare i Tyskland
Hej
Varför köpa en Tysk,med sämre isolering och fläktvärme NEJ Köp en HB med ALDE och bli nöjd.
/Vidhem
Vad har du fått det ifrån att tyska bilar har sämre isolering och inte är utrustade med Aldevärme?
Jag har köpt en tysk bil med vinterisolering och Aldevärme. Denna bil säljs i Sverige och marknadsförs som en riktig vinterbil.
Den bilen hade allt jag ville ha, jag har gått igenom alla bilar som är lämpade för vinterbruk. Till sist föll valet på Burstner Argos. Den uppfyllde alla
mina kriterier förutom priset. 1,1 miljon kostar den här hemma i Sverige, en summa jag kan se i stjärnorna efter, jag skulle aldrig ha råd att köpa en så dyr husbil.
Då var det bara att gå in på Mobile.de, surfa runt och det var inte svårt att hitta det jag sökte nere i Tyskland, men jag betalade ca 400 000 kr mindre för det jag ville ha.
Har varit i kontakt med Burstner själva, och det finns ingen som helst skillnad på de fordon som säljs av de svenska handlarna och de som säljs nere i Tyskland. Alla har
exakt samma utrustning.
Bilen är naturligtvis utrustad med Aldevärme.
Jag har sett att du kategoriskt i flera trådar dömer ut bilar som är köpta i Tyskland, och att du endast verkar förespråka ett enda husbilsmärke, det märket du själv äger.
Vi är alla olika och har därmed olika förutsättningar, vi gör våra val utifrån vilka kriterier och behov vi har, samt hur stor plånboken är.
Hade jag haft obegränsat med pengar hade jag ju givetvis åkt till Falkenberg och beställt mig en ny Argos, oerhört bekvämt....

Men nu är det ju inte så, och jag tycker dessutom att det var jättetrevligt och roligt att göra en import. Har fått många nya vänner på köpet dessutom!
/Annette